PenguiN- Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Jeg har en Turbo XS RFL. Etter det jeg hører fra andre biler så skal denne puste og pæse som en astma rammet gammel kvinne. min gjør IKKE det. Har åpnet og sett at det ligger 6 ringer der, altså shrims(?). KAN jeg og HVA skjer om jeg legger kronestykker oppå ringene da jeg ikke har flere ringer. Fungerer dette og hva skjer? jeg får ikke sove og vil dra ut å fikkse slik at jeg får mer lyd :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Jeg har en Turbo XS RFL. Etter det jeg hører fra andre biler så skal denne puste og pæse som en astma rammet gammel kvinne. min gjør IKKE det. Har åpnet og sett at det ligger 6 ringer der, altså shrims(?). KAN jeg og HVA skjer om jeg legger kronestykker oppå ringene da jeg ikke har flere ringer. Fungerer dette og hva skjer? jeg får ikke sove og vil dra ut å fikkse slik at jeg får mer lyd :driving Hvis du tar ut noen shimser så får du mer dumpe lyd, hvor mer shimser, hvor strammere blir fjøren i dumpen, ergo mindre lyd.. Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Din dumper sikkert ikke så bra fordi den er for stram, eller du har for lite ladetrykk... Fjern shimsa og skru opp trykket ditt litt.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 når jeg fjerner noen shrimser så går den ikke jevnt og turtallet jumper jeg clutcher ved feks bykjøring... = lekk ventil = ødelagt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Hei, dumpventilen din begynner tydeligvis å suge falskluft når du fjerner disse skivene, derfor må du stramme den opp igjen. Jeg hadde alle skivene, + en 10 mm. mutter i RFL'en min. Hvilket turbotrykk kjører du på? Du må vel over 0.6-0.7 bar før det i hele tatt "smeller", etter det jeg har erfart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Den suger vel ikke akkurat, det er jo overtrykk i trykkrøra, så det er vel heller slik at ventilen blir for slapp sånn at den blir presset opp av lufta.. og deretter dumper ut luft når den ikke skal. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Den suger vel ikke akkurat, det er jo overtrykk i trykkrøra, så det er vel heller slik at ventilen blir for slapp sånn at den blir presset opp av lufta.. og deretter dumper ut luft når den ikke skal. Hei, det blir jo undertrykk i de rørene, når han "clutcher". Fjæren som holder stempelet nede(ventilen) skal være så stram, at vakum ved tomgang ikke er nok til å "suge" stempelet opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.