Gå til innhold

Ford 4 trinn girkasse.


TMB

Anbefalte innlegg

Hei sann. Kjøpte meg ei 4trinns fordgirkasse for noen dager siden. Men den er låst slik at jeg ikke får gira annet en 3a og 4 giret.

s53009445ou.jpg

 

Etter litt inspeksjon kom jeg til den konklusjon at girkassa var ypperlig. Men tror feilen ligger i overføringa...

 

Denne skal nok ikke være såpass bøyd antar jeg..

s53009418pu.jpg

 

 

s53009386on.jpg

Hvordan får en ut denne splinten som holder fast stanga til giroverføringa (sorry, men veit ikke så mye navn på ting... Er egentlig selvlært på de fleste områder se) Skal den borres/bankes ut? vil ikke ha noe jernspon i den girkassa da den virket veldig bra.

 

 

Får satt den i 1 og andre om jeg presser spaken ned, (revers sperra liksom) Så antar dette.. noen som har noen råd?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann. Kjøpte meg ei 4trinns fordgirkasse for noen dager siden. Men den er låst slik at jeg ikke får gira annet en 3a og 4 giret.

s53009445ou.jpg

 

Etter litt inspeksjon kom jeg til den konklusjon at girkassa var ypperlig. Men tror feilen ligger i overføringa...

 

Denne skal nok ikke være såpass bøyd antar jeg..

s53009418pu.jpg

 

 

s53009386on.jpg

Hvordan får en ut denne splinten som holder fast stanga til giroverføringa (sorry, men veit ikke så mye navn på ting... Er egentlig selvlært på de fleste områder se) Skal den borres/bankes ut? vil ikke ha noe jernspon i den girkassa da den virket veldig bra.

 

 

Får satt den i 1 og andre om jeg presser spaken ned, (revers sperra liksom) Så antar dette.. noen som har noen råd?

 

Den skal vel bankes ut, var den som var problemet da jeg fikk Sierraen min i 6 gir, også i 5. gir på ei firetrinns.

Men tror ikke det skal være så bøyd nei, skal stå rett i forhold til kanten der.

 

Men uansett så pleier splinten i overføringa å være den største svakheten på kassene.

 

 

5-trinns 2.0 kasse er 5 mm lenger og da passer mellomakslene over i Fordene iallefall.

 

 

Edit: Pass på at du får med plasthylsa mellom spak og overføring, der er der slarken i spaken pleier å ligge.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår