spnDude Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 så det er ikke noe inne i motoren man trenger å bytte ut altså? tenker på råder og sånt, eller har jeg tatt feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Om man må bytte råder o.l. kommer an på hvor mye trykk man vil kjøre og hvilken motor man bruker. Er ikke alle motorer som tåler like mye. Men begynner man å bytte stempler og råder og slikt så har man jo en turbo motor. Men det er mange som senker kompressjon ved å sette inn to toppakninger eller evt sette inn to toppakninger med en plate mellom. Mange bruker kobberpakning siden disse tåler mer. Men mitt beste råd er å kjøpe en turbo motor! Det er som regel billigere!:) Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Jeg har sagt det før og sier det igjen: Det er kun én eneste ting som avgjør om det blir å holde eller ikke, og det er motorstyringa. En turbokonvertert sugemotor som ikke får mere bensin og senere tenning holder aldri lenge, uansett om det står Honda, Ford, Ferrari eller Koenigsegg på blokka. De aller fleste motorene i hele verden tåler en god turbokonvertering uansett standard kompresjonsforhold eller svakheter i bunndelen, men man må selvfølgelig begrense seg. Noe av det råeste jeg har sett er en kar i USA som ladet nesten ett kilo på en motor med 11.5:1 i statisk kompresjon (på pumpebensin, selvfølgelig). Den eneste grunnen til at den motoren ennå går, iallefall to år etter er motorstyringssystemet og et meget safe map. Jeg kan legge til at denne maskinen også gjorde meget bra effekt og dreiemoment. Flere eksempler på høy kompresjon og overlading finnes i S2000-leiren. Her er det flere folk som har ladet nært et kilo på en motor med like høy statisk kompresjon som i forrige eksempel. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 hehe, har en kamerat som har turbo konvertert en 2L IS motor. det som er gjort: olje retur fra turboen ( for kjøling ) S2 dyser Bensin trykk regulator. Bleed wentil til turboen lader 1 bar på turboen. orginal komp toppens bolter strammet på 13.5 KG press ( med momment nøkkel) KN filter volvo intercooler cossie radiator med el vifter litt kvass kam. resten av motoren er orginal. han har sinter clutch og 75% cossie diff. går som faen. har holdt heelt siden fredagen ;) Den er rød, fikk motor brann på lørdag på gatebil. pga en gummi slange som ikke var bytta ut. morty666 heter han på fast ford forumet. står http://www.teamsideways.com i bakruta hans. har stor vinge bak på. cossie vinge. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 så er jo ikke morty999 heilt riktig heller da :hammer Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 så er jo ikke morty999 heilt riktig heller da :hammer hehe. på en mnd har vi bytte følgende ting på bilen diff mellom aksel girkasse clutch topppakkning ( blokka vakke kald når den nye pakkningen var montert ) Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.