Gå til innhold

Banekjøring og forsikring?

Ranger emnet


Lotus Elise Green Racing

Anbefalte innlegg

Tror at det er null forsikring pga det ikke blir beregnet som offentlig vei,derfor har det skjedd veldig mange ulykker rett nedenfor utkjøringa til rudskogen :)

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som kan være litt stress er vis brått det skulle være en forsikringsdude å ser på f.eks gatebil,og legger merke til hvem bil som smasher bilen på bane..men sannsynligheten for det er jo ikke stor..

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som kan være litt stress er vis brått det skulle være en forsikringsdude å ser på f.eks gatebil,og legger merke til hvem bil som smasher bilen på bane..men sannsynligheten for det er jo ikke stor..

 

Vel, det er blitt observert folk fra forsikringsbransjen som har tatt nummer på biler ved flere store treff i Norge!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,

det er en sak jeg ikke skjønner: hvordan kan de som kjører de feteste, dyreste bilene ta sjansen på "å slippe seg løs" slik de gjør? :) Noen av de har jo crasha, men stiller opp igjen kort tid etter....

 

Jeg personlig har "forholdsvis grei økonomi" :) men hadde nok slitt litt hvis jeg hadde vraka Lotusen, og sittet igjen uten forsikring med alle kostnadene selv!!

 

Hvordan klarer disse gutta det?? har de sponsorer eller foreldre i oljebransjen :)

 

Det klør i meg etter å kjøre, men risikoen "bremser meg litt" :( Kjørte på Våler i fjor og det ga mersmak! :)

Vekt betyr alt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke dumt det,for da vis han forsikringsduden står der får`n ikke tatt skiltet,bare ossen bil og skade...De med de feteste bilene får vel kanskje litt spons for å komme,og dermed kan få herje litt,men en "pengesikkerhet"...

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at det er null forsikring pga det ikke blir beregnet som offentlig vei,derfor har det skjedd veldig mange ulykker rett nedenfor utkjøringa til rudskogen :)

Ved leie av f.eks Rudskogen Motorsenter så gjelder veitrafikkloven, dermed er det offentlig vei, men bare avsperret.

Noen forsikringsselskap godtar uhell på bane, men på visse betingelser.

 

Hvis du har deltatt i føreropplæring på banen, og ikke har brutt gjeldende fartsgrense bla. Fartsgrensen på banen når det ikke er offisielle løp er 80 km/h. Så har du dratt av mitt på langsia, så er sannsynligheten liten. Depotsvingen, derimot, er det større sansynlighet, siden man skal slite hardt for å bryte fartsgrensen.

 

Men hvem selskap som godtar dette, vet jeg ikke.

 

Og forsikringselvskapene er ikke dummere enn at de er å spør på banen om det har vært noen treff der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du viser at du har skilter når du kommer på de fleste banetreffene, så kan du godt henge et skilt over skiltet eller ta bort skiltet akkurat mens du kjører på banen. Det kan være flere grunner til at folk gjør det. Selv om skiltene ligger i baksetet på bilen så er fortsatt bilen registrert.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår