Gå til innhold

en tøff eldre opel, vågsbygd/kristiansand

Ranger emnet


Diablito2k

Anbefalte innlegg

hadde vært smuud...satser på det blir skilter på den neste mandag:) koster usle 300 kr i forsikring :D sånn det skal være:P den står i garasje i drammen nå da:) skal snart i vinteropplag også:( så satser på å få kjørt litt framover først:) skjer det no spes bil ting rundt her da? er med jeg hvertfall!:)

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er litt bil interesse i byen, men er mange av dem nye rånerene som akuratt har fått lappen.

Vi gode gamle rånerene samles innimellom på shell eller på verkstedet for å skravle.

 

Men prøver å dra igang et lokal treff i Larvik for OMC om ca en mnd eller noe, får se hvordan responsen er på OMC forumet.

 

Det pleier å komme 5-10 biler når vi har et sånt burgertreff på mcdonalds i Larvik, som regel holdes det på søndag.

Dette for å komme sammen og bli litt kjent og prate om Opel.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er egentlig GT en lengende selv da?*nikke* og var det egentlig å etterligne stingrayen som var poenget?*gjøre sånt som betyr nei med hodet*

Jeg har prestert å gå ned på phinix(vet at det er skrivefeil,men gidder ikke å slå det opp) å høre om de kunne hente inn en sånn gt og i tillegg sa jeg at jeg syns den ligner på stingray :P ikke alt for populært ;) Han som jobbet der syns ikke de lignet mye på hverandre, noe jeg ikke er enig,men det er store forskjeller...ser du dem på bilde er det ikke så lett...men gtn er veldig mye mindre...du kan se det litt på bilder ved at cupèn ser mye større ut på gtn,enda den er mindre enn en corvette. gtn har også helt andre lykter, http://www.stripa.no/upload/AAAA0004.JPG lyktene surres rundt slik som her http://www.stripa.no/upload/AAAA0027.JPG. bakdelen ligner egentlig ikke på corvetten i det hele tatt(er lik mantaen) eneste trekket er runde lykter. så vil si at de har gjort en dårlig jobb hvis det var meninga. En ting til er at de stingrayene som gtn ligner på kom ut omtrent på samme tid...vanskelig å lage en kopi av noe som ikke har vært før?

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Opel GT 1900 FAKTA

 

Litt mere info om denne bilen. Sett også en rød en som sto utenfor hobbysjappa på Strømmen en gang.

 

 

Oi... Jeg som har skrevet det der for leeeenge siden. Fun ;)

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den går fortere enn det der...nå er min trimma,men tatt uofisielt tid på 0-100, og det blir rundt 6 sek,hvertfall ikke 11!! men kan være forskjell på eu og usa mod der å...fått høre at det skal være ca 25 med skilter i norge

0-100 på 6 sek.!? den MÅ være trimmet mye:P d er jo nesten d som porschen til pappa klarer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er det:D syns det er litt synd den ser ut som en frosk med vippelyktene oppe(kunne vært forma litt anderledes)..
gt er fet den... men valgte sting ray selv..liker v8.. kan du støpe front leppe til corvette?liker ikke lyktene mine heller.. den røde gt en står mye på opel i sørlandsenteret

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du er heldig hvis du finner en slik en i norge for under 60 000, de fleste i ok stand ligger på 80 000 - 100 000.

 

sry for at dette ble veldig oppdelt:P men kjeder meg litt.... den kom i en 1.1l og en 1.9 l, samme motoren som i kadett rally. europeiske hadde 90 hk,min som jeg nettopp hentet inn fra usa har 105 :) helt hva som er forskjell vet jeg ikke enda...vektfordeling er 44/56 (leste det et sted så er ikke 100% at det er helt riktig). Dette kan stemme for motoren er plassert ganske langt bak foran samt at bensintanken er helt bak. tverstilt bladfjern foran som gjør bilen meget stabil i svinger(jo fortere du kjører jo bedre holder den seg på veien)krenger ikke i 160 på lette svinger. org. 175x13 dekk som er alt for smalt. har noen facts som står i det ene bladet jeg fikk med fra tidligere eier.

orginalt: 0-100=6.4,toppfart= 204 kmh

bilen er ekstremt liten inni..jeg på 191 cm sitter ok,men går i taket hvis jeg ikke vil "ligge". er ikke god plass i bredden...anbefales overhode ikke til overvektige(jeg får dørhåndtaket i siden av magen og jeg er tynn..bilen lager også mye lyd,ikke motoren,ikke potta,men bilen...merker det først når du når 80+ franske tegnere som har lager karoseriet. det var det jeg kom på i farta..tar forbehold om feil (menneskelig å huske feil).

legge til at den er konge å kjøre,aldri kjørt en bil som ligger så bra på veien.Skumle er at du merker ikke hvor fort du kjører:(

 

 

105hk? 0-100 på 6,4 sek? Forklar.. Mye veier denne? I signaturen din står det 135hk, men om gt kun kom med motorer fra 1.1 til 1.9l er vel 105 riktig?

Skal den klare 0-100 på 6,4sek med 105hk motor bør ikke bilen veie mer enn 6-700kg. Dessuten.. Bladfjører har ALDRI betydd bra veigrep.. Sorry, men la oss være realistiske bare..

hellothere

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBandersen: Er det noe datsun miljø da? hehe. må få igang datsunen min så jeg kan kjøre ordentlig bil.. :)

miljø? hm...veit bare om en annen på forumet her og deg som har datsun :P pluss at jeg veit om noen som står her og der :P så...vel...ikke mye miljø tror jeg...vet ikke jeg...bilen min er langt fra orginal, jobber med å lage den som promo bil så blir skjermutbygging og greier...så hvor velkommen jeg er i no miljø er vel også litt så som så?:P hvordan datsun har du?

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår