Gå til innhold

Dårlige Bremser på 88 Audi 100

Ranger emnet


GNaRK

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har probmer med moderns bil omdagen, bremsene virker dårlig, eller man må klemme veldig hardt på pedalen, så virker som bremsekraftforsterkeren eller noe er defekt.. men som jeg har skjønt er det ett anna system på denne bilen, og ikke bremsekraftforsterker?

varsellampa inni bilen blinker også veldig lenge etter oppstart, bare for å ha sakt det..

 

Noen som har forslag til hva som er feil?

Bilen er forresten en 88 Audi 100 2.2e

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har probmer med moderns bil omdagen, bremsene virker dårlig, eller man må klemme veldig hardt på pedalen, så virker som bremsekraftforsterkeren eller noe er defekt.. men som jeg har skjønt er det ett anna system på denne bilen, og ikke bremsekraftforsterker?

varsellampa inni bilen blinker også veldig lenge etter oppstart, bare for å ha sakt det..

 

Noen som har forslag til hva som er feil?

Bilen er forresten en 88 Audi 100 2.2e

 

Espen

 

disse bilene er litt tunge på pedalen... store tunge biler... min er også tung på bremsen.. 100 sedan 92.. ikke noe å bry seg med...

 

kan være klossene/skivene er blitt herda av forsiktig filebremsing.. skivene får et hardt lag metall på annlegsflaten til klossene... ta av skivene å puss de med sandpapir.. gjør det samme med klossene så løser nok problemet seg!

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

du kan bruke en annen olje men du burde ikke bruke noe annet en den orginale du får hos vw/audi forhandlere... pumpa, og tannstanga gåt til hælvete... sånn som du sa.. men er ikke så me jobb når du vet hva som må gjøres.. må skifte min på nytt for den va feil med den jag fikk sist.. men nå skal e nok bruk litt mindre tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene på disse audiene (som får trykket via servoen) er litt rare... Tester du derimot bremsene på en audi (som har bremsekraftforsterker) er de helt supre i forhold....

 

Jeg har forresten alltid kjøpt biltemas dexeron II til min(e) audi 100'er, og har ikke hatt noen problemer med det...

 

Jeg har også byttet tannstangen på en av mine audier og det var ikke akkurat lett for å si det sånn, men det gikk etter mye banning og noen timers arbeid...

Bil nå:

1985 Audi 100 2,2 CS Quattro

 

Antall biler tidligere: 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, kunne ønske jeg leste dette med servooljen før jeg tok bryderiet med å skifte bremseklosser og skiver ( med tanke på at jeg skal selge bilen så fort som mulig).. gikk for bremseklosser fra biltema, bremseskivene kjøpte jeg på mekkonomen siden de ikke hadde de inne på biltema. I tillegg lette jeg hele verden rundt etter monteringssett før en veldig hyggelig mann på Romnes fortalte at det ikke fantes til bilen min :) hihi!

1999 -Audi tt 1,8 turbo

1988 -Audi 100 2,3l (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er somregel monteringssett på de fleste biler, rett og slett et sett du bruker tli å montere bremsene med! hehe.. koster ca 30kr på biltema.. ikke det at jeg trengte det, men om jeg hadde gjort det så koster det ikke all verden.. :)

 

er fortsatt ikke med på hva du snakker om.. hva skal man med et "monteringsett"? er jo bare å sette på plass klossene å skre til kalipperen igjenn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er fortsatt ikke med på hva du snakker om.. hva skal man med et "monteringsett"? er jo bare å sette på plass klossene å skre til kalipperen igjenn.....

hehe, nettopp! men på andre biler kreves monteringssett, og jeg trodde først jeg måtte ha det til bilen min også, men det trengte jeg jo ikke!

1999 -Audi tt 1,8 turbo

1988 -Audi 100 2,3l (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår