Gå til innhold

Har kjøpt meg 740 Tic :)

Ranger emnet


Glenn`

Anbefalte innlegg

nice. lader du 1,2bar med den nå? Er vel rimlig deilig turbolyd fra den lille vifta da tenker jeg :P suser mye mer i mitsuene enn i gamle garrett'en... Har du original 940-cooler (den store med inntakene nede?) Ta bilde av motorrom å legg ut, av turbo & manifold! :)

Har justert ned trykket på staget men har ikke gidda å testa hvor mye den lader ennå.tar det litt chill i starten.har vanlig cooler,en annen grunn til at jeg stilte ned,skal vell egentlig ikke ha over 1 bar på orginal.Kan legge ut noen bilder jeg har fra før.Skal få tatt flere mot helga :) Var deilig lyd ja!

 

volvotic003.jpg

 

IMG_8979.jpg

 

IMG_8978.jpg

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, du har den ubruklige jalla-cooler'n ja. bør ikke gå over 1 bar med den nei, og den er helt sikkert ikke tett. Er nesten ingen av dem som er tette, lekker alltid :( hmm Det der er vel 240/740 turbogrenrøret... Få tak i et 940grenrør! Samt hel alu-cooler! No sånt no: http://shop.jma.no/product_info.php?cPath=27&products_id=40 jeg har den som er 10cm tykk. fungerer helt greit, ikke mye jobb å få den inn heller.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, du har den ubruklige jalla-cooler'n ja. bør ikke gå over 1 bar med den nei, og den er helt sikkert ikke tett. Er nesten ingen av dem som er tette, lekker alltid :( hmm Det der er vel 240/740 turbogrenrøret... Få tak i et 940grenrør! Samt hel alu-cooler! No sånt no: http://shop.jma.no/product_info.php?cPath=27&products_id=40 jeg har den som er 10cm tykk. fungerer helt greit, ikke mye jobb å få den inn heller.

oki.skal ta litt etterhvert.men går på stipend så er ikke mye pengene å bruke.må prioritere rett :) skal i første omgang få den i stand slik at jeg kan kjøre med den.

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, seff. Men de to tinga jeg sa over, det er gode invisteringer, som ikke koster skjorta, og som øker effekten en del. skikkelig cooler er et must :) får ikke stipend jeg :( -Må jobbe for penga... Sånn ere når ikke foreldra er skilt :( :P

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, seff. Men de to tinga jeg sa over, det er gode invisteringer, som ikke koster skjorta, og som øker effekten en del. skikkelig cooler er et must :) får ikke stipend jeg :( -Må jobbe for penga... Sånn ere når ikke foreldra er skilt :( :P

hehe.har bare 1000kr i måneden da ;) er ikke noe å skrive hjem om akkurat

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, du har den ubruklige jalla-cooler'n ja. bør ikke gå over 1 bar med den nei, og den er helt sikkert ikke tett. Er nesten ingen av dem som er tette, lekker alltid :( hmm Det der er vel 240/740 turbogrenrøret... Få tak i et 940grenrør! Samt hel alu-cooler! No sånt no: http://shop.jma.no/product_info.php?cPath=27&products_id=40 jeg har den som er 10cm tykk. fungerer helt greit, ikke mye jobb å få den inn heller.

 

Nei, sånn som du har montert intercooleren din er det nok ikke mye jobb. For det er faan meg den styggeste installasjonen jeg har sett. Devil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sånn som du har montert intercooleren din er det nok ikke mye jobb. For det er faan meg den styggeste installasjonen jeg har sett. Devil

 

LOL, åssen sku den ellers være installert da? Er jo ikke no spess med strips der nå! Har festa den med bolter.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

vell vell...da er bilen snart klar for å bli tatt i bruk.venter fortsatt på lista under lykta da jeg bestillte uten hull før lykteviskerne.ellers var jeg ute på mandagen og kjørte da det plutserlig røyk noe jævlig fra motor-rommet.åpnet opp og det var olje overalt :( ble lei og parkerte bilen.men på onsdags ettermiddag tok jeg med en kompis hjem og vi fant ut at slangen på olje til turbo var satt fast for hardt med slangeklemma slik at den hadde revna...fikk byttet den og den ble god igjen :)

 

har vinterferie nå på fredag og hele nesteuka så skal gjøre færdig bilen da å ha den på veien til uka etter :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsjda.. kjipt med oljesøl..., men bra du fikk fiksa det. Må ta motovask på'n da :P hehe Blir bra detta, fortsett sånn!

takk takk.skal idag sette på den nye hovedlykta,men venter fortsatt på lista under(gikk så jævlig treigt gitt!).får sette den på senere på skolen en gang.skal også lodde ledningen til langlyset da jeg rev den av når jeg skulle ha batteriet opp.så blir den kanskje kjørt litt idag :) vinterferie nå så det blir god knall!

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja..etter mye om og men og salgsplaner osv tror jeg bilen skal være god nå(håper det ellers setter jeg fyr på den) fant ut av veivhusventilasjons-slangen var tett så har fått den rein nå.hadde start på bilen istad og den virker god.så får jeg fikset noe dekk i løpet av kort tid så da er den klar til å brukes.er mange planer som er lagt på hylla en stund nå siden jeg nesten ikke har penger igjen(dumpventil,dump-lokk,turbotimer,nye målere,intercooler osv)men det får heller komme etterhvert.bilder kommer så snart jeg får bilen ut av garagen :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumpventil.. *huff* kan få min :P hehehe neida! Kjøp dumplokk, og kjør uten no avlastningsventil, er da man får råest lyd, isteden for fjortiss-magnet-lyden jeg har :P hehehehe

hehe..ja vi er glad i fjortisser :) hehe

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår