VeGGiz Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Når jeg slipper bremsepedalen, så lager den en hylelyd. Hva kan dette komme av? Det er kun når bilen er igang. Hyler ikke NÅR jeg bremser, kun når jeg slipper pedalen. Siter R-line 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 da er det vel trege calippere som henger og lager hylelyd. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeGGiz Skrevet September 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 hvordan kan jeg fikse det da? Må jeg bytte calippere? Hvordan er det å bytte bremser? Tenker på fra tromler til skiver? (har tromler bak). Siter R-line 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Piper det bak eller foran? Bremsebanda bak har en tendens til å pipe når en slipper bremsen, ta av tromlene og legg LITT kobberfett på annleggsflaten mellom banda og skjoldet..... Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeGGiz Skrevet September 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Takker for svar! Felgene foran har en tendnes til å bli rimlig svarte på ganske kort tid. Er det normalt, eller har jeg en lekkasje e.l.? Kan det ha sammenheng med at bremsene hyler? Siter R-line 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkalin Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Det kan jo like gjerne være at du trenger og smøre kopperfett på bremseklossene dine da, det er jo mulig det blir en vibrasjon på dem i det du slipper pedalen. Det at felgene blir svarte er vel helst bare bremsestøv tenker jeg cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Når jeg slipper bremsepedalen, så lager den en hylelyd. Hva kan dette komme av? Det er kun når bilen er igang. Hyler ikke NÅR jeg bremser, kun når jeg slipper pedalen. høres ut som bilen din ghenger litt på bremsene...? er ikke uvanlig i d heletatt . det du må gjøre er å smøre opp flaten som bremseklossene glir på i kalipperen.. så må du "legge" kanten på klossene.. dvs du tar ei fil å pusser ned kantene av klossene å pusser litt på resten av bremsebelegget også.. puss litt på skiva også med sandpapir.. når du bremser med svakt trykk på pedalen, såkalt "filebremsin" kan du skape en veldig hard og glatt flate på bremseskiva samt klosene.. da kan de begynne å hyle og det gir dårligere bremseffekt! Peri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeGGiz Skrevet September 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 høres ut som bilen din ghenger litt på bremsene...? er ikke uvanlig i d heletatt . det du må gjøre er å smøre opp flaten som bremseklossene glir på i kalipperen.. så må du "legge" kanten på klossene.. dvs du tar ei fil å pusser ned kantene av klossene å pusser litt på resten av bremsebelegget også.. puss litt på skiva også med sandpapir.. når du bremser med svakt trykk på pedalen, såkalt "filebremsin" kan du skape en veldig hard og glatt flate på bremseskiva samt klosene.. da kan de begynne å hyle og det gir dårligere bremseffekt! Peri Som sagt, det hyler ikke NÅR jeg bremser, bare når jeg slipper pedalen. Siter R-line 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola S Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Som sagt, det hyler ikke NÅR jeg bremser, bare når jeg slipper pedalen. den henger også når du slipper pedalen.... bare gjør som peri sier du. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg