Gå til innhold

Ombygging: Corrado---> Golf

Ranger emnet


Cchris

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp. Hvordan er det å bygge om min Gti 8v til G60 motor fra en corrado. Jeg får tak i en hel corrado- delebil. Passer ting overens? Motor, bremser + andre ting jeg må bruke for å få det godkjent?

 

Har prøvd å søke, men fant ingenting spesifik om det. Kom gjerne med innspill eller tips, hva jeg trenger. Og om noen har ombyggingspapirer fra Gti 8v til G60 så hadde det vært fint.

 

På forhånd takk!

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

G60 motorene er lik på Corrado og Golf,eneste som er forskjellig er utvekslinga på kassa,har jeg fått fortalt. Utenom det,skal det ikke være noen forskjeller.

 

"Bolt on" dette. Tut og kjør.

 

PS: Understell er vel ikke likt,som du sikkert vet fra før.

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G60 motorene er lik på Corrado og Golf,eneste som er forskjellig er utvekslinga på kassa,har jeg fått fortalt. Utenom det,skal det ikke være noen forskjeller.

 

"Bolt on" dette. Tut og kjør.

 

PS: Understell er vel ikke likt,som du sikkert vet fra før.

 

Endelig.. Takk for svar! Dette ser lovende ut, eller hva sier du sInnzYk?

 

VWGolfIIHFS: Vet egentlig lite om corrado og g60, men er villig til å lære. Så jeg setter pris på tips/innspill/råd. Hva er ulikt med understellet btw?

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si at understellet er så ulikt,men vil tro det er en del andre verdier vedrørende vekt osv. Om fjærbena,og innfestningen på disse er ulike fra Golf er for meg ukjent,men,fjærer og dempere fra Corrado vil nok oppføre seg merkelig på en Golf. Har selv VR6 understell,og der mistenker jeg at det er brukt fjærer og dempere fra VR6,da den er noe butt i fjæringa osv. Vet ikke,men tror.

 

Er vel bare en ting å gjøre,prøve seg frem,som så mange andre har gjort.

Møter man motbør,finner man løsninger der og da.

 

Et prosjekt er et prosjekt. :)

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si at understellet er så ulikt,men vil tro det er en del andre verdier vedrørende vekt osv. Om fjærbena,og innfestningen på disse er ulike fra Golf er for meg ukjent,men,fjærer og dempere fra Corrado vil nok oppføre seg merkelig på en Golf. Har selv VR6 understell,og der mistenker jeg at det er brukt fjærer og dempere fra VR6,da den er noe butt i fjæringa osv. Vet ikke,men tror.

 

Er vel bare en ting å gjøre,prøve seg frem,som så mange andre har gjort.

Møter man motbør,finner man løsninger der og da.

 

Et prosjekt er et prosjekt. :)

 

Ja det er sant. Skal ha dette som prosjekt i vinter. Men trur/vet du om motorfester og girkasse mm. er bolt-on?

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorfester og girkassefeste skal være bolt on det,kommer litt av på hvor gammel Golfen din er,og hvor ny Corradoen er,ble gjort noen forandringer på motorfestene på Golf i 89?? tror jeg.. Men,er ikke verre enn at du sveiser litt,eller tar med det du trenger fra Corradoen..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår