Gå til innhold

Bilder av forumets corsaer..

Ranger emnet


Corsa Tuner

Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Sorry OT, men nohope, tror jeg møtte corsaen din på vei ned fra jobbtur i helga, nedenfor Hønefoss på søndag i fem-sekstiden? Møtte en burgunder corsa med IC iallefall, tøff bil..

 

Kjørte fra Gatebil og til Bergen på søndag, så det kan sikkert stemme.

 

 

specs på bilen din nohope? :)

 

Er ikke så veldig spennende enda.

 

Orginal C20Let (EDS Phase 3+ kommer)

Motorfester/ombyggings deler fra M-Tech

IC fra EDS

F28 6 trinns kasse (Quaife sperr kommer)

Koni Coilover oppheng

Alle foringer byttet til Poly

2.5" rustfri eksos

Cailbra turbo bremser framme, Skiver fra Kadett e gsi bak

15" Compomotive MO, Goodyear Eagle F1 195/50

+++

 

Planene er mange, men pengene strekker ikke helt til (jeg er sikkert den eneste som sliter med dette), så jeg får ta tiden til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spec på bilen min:

Motor:

 

c20let(fra calibra turbo) 2.0l, flowpreppa orginalturbo, høyglanspolerte

detaljer,

Autronic SM2 datasprut, bygd om til full sekvensiell tenning, halgiver og

veivakselsensor bygd om og montert i egendesigna fordeler, ARP bolter i

råder og veivopplagring, bygd om til kilereims drift på dynamo og servo pga.

plassmangel, servo er flytta lengre ned pga plass. Stor intercooler

(80x30x8cm)

 

2x mocal 7raders oljekjølere kobla i serie. costum tilverka radiator(større)

costum radiator vifte, forsterka motorfester, forsterka drev i oljepumpe.

 

Aeromotive bensinpumpe og filter, costum swirl pot by thoresen automotive,

 

Alt av slanger er slilicon eller stålomspunnede teflon slanger. Alufittings

på alt av bensin og oljetrykkskoblinger, Nos fogger system på 50hk.

 

 

 

 

Driverk:

 

F20 5trins gear kasse, quife ATB diff, forsterka drev 1 og 2 gear, Store

drivknuter,motorsport drivaksler, 4 pucs sinterlammel fra SBD, forsterka

trykkplate fra SBD, Maks letta svinghjul,

 

 

 

 

Hjuloppheng:

 

Weitec fully adjustible coilovers, polyflex polyurethan foringer over alt,

Forsterka bærearmer forand, Alt av hjuloppheng er pulverlakkert og

klarlakkert.

Wiecher stabb stagg under og over forand.

 

 

Bremser:

 

Hispec 4stempla caliptere forand med 310mm AP racing skiver, Red stuff

klosser. Ombygd fra tromler til skiver fra calibra turbo bak.Med 2 stempla

caliptere og omborra skiver for å passe 4x100 bak. Spindler bak fra vecktra

Sålomspunnende bremseslanger fra gh fittings.

 

 

Stereo:

 

Pioneer AVIC X1 styreenhet med navigasjon, Pioneer GM-D515 5 kanals

forsterker, Pioneer ØTS-W101SPL 10" basser. All kabling med Stinger

utstyr.Frontsett fra Audioart.

 

Felger:

 

Brock b2 7.5x16 med 195-45 avs sport forand,

 

Brock b2 9x16" med 215-40 falken bak.

 

Intriør:

 

Alt av stereo er trekt i vinyl, Autometer instrumenter+noen HKS, alubur fra

Wiecher høyglanspolèrt

 

Styling:

 

RA-design frontfanger, Rieger sideskjørt, Dietrish bakfanger, bonrath

monovisker

 

costum made badlook,baklykter fra lumma, klarglass fronlykter fra lumma,

Impresa STi scoop, alt av plastikk lakkert svart eller i bilens farge,

Igjensveisa bagasjeroms åpner og vindusvisker hull bak igjensveisa Hele bilen er lakkert

i hardblack cristalrainbow, fra standox

 

Kommentar:

 

Har prøvd å følge en stil med svart og krom/høyglanspolèring, men har blanda

inn gullfarge da panserlåser, alt av understell og bremser er i gullfarge.

Dette ble gjort for å få en liten brytning. Nå er snart andre motoren ferdig

oxo. Den er bygd for 500-600hk men får en turbo til ca 400hk i førsten.

Intriør skal trekkes om i vinyl, Ny stoler og 4punkt seler skal inn

 

Ny motor som blir ferdig i løpet av høsten:

 

2.1l 16v turbo (c20let), crower smidde råder, nye veiv og ramlager, alt

balanset sammen med svinghjul, 87mm smidde Mahle stempler, vektjusterte

stempler og råder, ARP bolter rundt om i hele motoren, nytt grenrør i 321

rustfritt, Turbosmart wastegate 48mm, Autronic sm2, Turbonetics E50 turbo,

2xMoca 5 raders oljekjøler, 1stk 10kg NOS flaske, justerbare kamdrev fra

SBD, kammer topp og mapping by VS motor, forsterka drev i oljepumpe fra SBD,

svinghjul i alu fra SBD, Reimdrev i alu fra Courtney. Magnecore pluggkabler,

nytt innsug 990cc dyser , aeromotive bensintryksregulator, underspyling fra

KK motorteknikk ++

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår