Gå til innhold

0-100km/t og toppfart?


Pedersen

Anbefalte innlegg

Stakkars motor :fire: Kva var turtalet når du suste avgårde i 110 km\t i 2. gir?

Er en kjempemotor. så synes ikke synd på den. Fulgte ikke helt med på turtallet, men regner med at det var max tyning. Så bare at nåla var på RØDT. Men er jo ikke vær dag jeg prøver 0-100. Så jeg regner med at den tålte det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hør her Mr. Ulv i Fåreklær eller noe i duren.. Jeg har sagt til dere alle sammen at min ikke er en original 1.6. Dette er END OF QUESTION::: :fire: :hammer :hammer :hammer

 

Eg mener heller ikkje og være frekk, for all del.. men min er jo en 2.0 eGT med Supersprint og KN Filter, den gjør det på 7.2-7.5 VIST alt er perfekt, giring etc. Og da lurer eg bare på hva som kan gjøre det mulig for en 1.6 og gjøre det på 6.9 ??I såfall vill eg gjøre det samme på min, 2.0 GT om en 1.6 kan gjøre det på 6.9 burde jo da en 2.0 med samme modifisering gjøre det på under 6.. og det synest eg virker merkelig.. ikkje noe bedre viter eller noe, bare undrer?

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært litt små frekk i dine innlegg der jeg har skrevet om et eller annet... Om din bil er 1.6 og du ikke klarer eller bilen din ikke er stand til de hastighetene jeg skriver her.... Så DET er ikke noe jeg kan gjøre noe med... Her prøvde jeg å delta i noe og skriver det jeg har erfart med min bil.. På grunn av deres noe dumme og frekke innlegg har denne tråden sklidd ut. Nå ligger vi i skytegraver og sender innlegg etter innlegg.. Det liker ikke jeg.
Ja, og jeg deler mine erfaringer. Jeg har har spurt før hvordan bilen din går så fort, og da fikk jeg et frekt svar tilbake, spurte engang til hva du har gjort med bilen din, og du svarte aldri på det.

 

Greit nok, bilen din er sikkert ikke original, men det er trossalt en middels stor sedan på godt over et tonn vi snakker om her, ikke en liten sportsbil. Og når en GT med 48k mer enn din originalt ikke klarer disse tallene, så må jo folk lure på hvordan du har da fått mer effekt med din 1.6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel folkens, nå bør dette roe seg ned litt, da vi ikke vil ha vår andre stengte tråd på under en mnd her...denne tråden peker jo godt i den retningen nå...

Men, la oss si det sånn..jeg har prøvd, alle andre har prøvd, men dudeskyline mener at hans bil gjør 0-100 på 6,9 sek, så da får vi la han mene det. Ingen kan tydeligvis overbevise deg, så da får vi bare ha våre egne meninger.

Jeg melder meg dog inn i klubben for de som vil vite hva du har gjort med GA16'n din (for det er vel det som sitter i 1,6'ene?) for å oppnå disse tallene.

 

Jeg vil ikke prøve noe mer med wannabe-fysikk og vitenskap her..men..ja..du vet jo alle andre sine meninger..og vi vet din..så da kan vi jo bare la selve diskusjonen ligge der. Det hadde vært fint å rette opp ting litt ved å gi litt info om hva som er gjort med motoren, da dette kanskje kan bringe litt folk over på din side :)

 

Pedersen: Takker takker..jeg er vel bare som en amatør å regne i forhold til de gutta som kan disse tinga i fysikkens verden, men jeg tror hvertfall at jeg har skjønt hovedpoenget, og at jeg fikk forklart det ålreit :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel folkens, nå bør dette roe seg ned litt, da vi ikke vil ha vår andre stengte tråd på under en mnd her...denne tråden peker jo godt i den retningen nå...

Men, la oss si det sånn..jeg har prøvd, alle andre har prøvd, men dudeskyline mener at hans bil gjør 0-100 på 6,9 sek, så da får vi la han mene det. Ingen kan tydeligvis overbevise deg, så da får vi bare ha våre egne meninger.

Jeg melder meg dog inn i klubben for de som vil vite hva du har gjort med GA16'n din (for det er vel det som sitter i 1,6'ene?) for å oppnå disse tallene.

 

Jeg vil ikke prøve noe mer med wannabe-fysikk og vitenskap her..men..ja..du vet jo alle andre sine meninger..og vi vet din..så da kan vi jo bare la selve diskusjonen ligge der. Det hadde vært fint å rette opp ting litt ved å gi litt info om hva som er gjort med motoren, da dette kanskje kan bringe litt folk over på din side :)

 

Pedersen: Takker takker..jeg er vel bare som en amatør å regne i forhold til de gutta som kan disse tinga i fysikkens verden, men jeg tror hvertfall at jeg har skjønt hovedpoenget, og at jeg fikk forklart det ålreit :)

 

Har bare en ting å si: word!!

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..jeg vil anta at alle biler har forskjellig toppfart..altså..selv rett fra fabrikk. Som man sier, ingen motorer er helt like. En SR20DE er ikke nødvendigvis 100% lik på alle måter som en annen SR20DE. Det er jo også derfor trimming blir oppgitt i cirkatall fra fabrikantene, da det ikke gir lik økning på alle motorer.

Og toppfart kommer vel også an på en del andre faktorer, akkurat som akselerasjon..vindhastighet, vindretning, fuktighet i lufta, lufttrykk (meter over havet), lufttykkelse...mye ting som spiller inn.

Vet noen her om noen Primeraer som klarer å makse turtallet i 5. gir originalt? For det er vel ofte sånn at utvekslingene skulle tilsi en mye høyere toppfart enn det bilen faktisk klarer, som et resultat av rullemotstand og vindmotstand... Men jeg antar de kanskje regner det ut ifra utvekslinger samt eeeeh..hva heter det,..CV-verdi? Altså den som forteller om luftmotstand..og hestekrefter..så får de et tall etter at de faktorene har gått gjennom en masse avanserte formler, og så har de toppfarta..

Enten det, eller så tester de det faktisk med GPS eller laser på en lang slette med en test-bil...jeg aner ikke.

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min tidligere GA16DE passerte også jeg 200 en gang i tiden... Men det var på nåla, så... Men den går ikke så værst den motoren hvis man gasser litt...

 

Men tross alt, det er ikke uten grunn at jeg har plukka ut den og satt inn noe nytt...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår