Fox Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Var på auskjon en gang for å glane. Sto en 1998 mod der. og det var rundt 2003 tenker jeg. Hjulbuene bak var helt kjeks. Vanlig problem Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P11GT Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Jeg kjørte en vectra b 1.7td for ikke så lenge siden. var vell gått 160-170000km, men girkassa var jo meir slarketet en den mazda 626 88mod jeg hadde før som var passert 300000km. Kan ikke sei jeg fikk noe bra intrykk sånn ellers av bilen heller, men nå skal det sies at jeg ikke er noe opel fan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 I mine øyne er det barre 2 bilmerker: Nissan og mercedes. cheers men syns det var litt mye drittkasting om Opel her alacocaina Jeg er taxisjåfør og iløpet av di siste 4 årene har jeg stort sett bare kjørt opel. Den første jeg hadde var en Omega 2.2dti(-00mod) denne kjørte jeg 364000 på litt under 3år og er meget forbaust over hvor godt denne bilen holdt seg,var overhodet ikke plaget med bilen jeg hadde 2 ganger på 3 år der bilen måtte på verksted utover vanlig service(et remhjul som hoppet av og en deffekt luftmengemåler) ekstrabilen var en -98 Vectra 2.0dti(lik den på bildet i tråden) Rust eksiterte det ikke (galvanisert karosseri) og ikke feil i det hele tatt. billig i forbruk (0.69 blandet kjøring) relativt sprek og sporty å kjøre. Når det gjelder rust tror jeg vi som eier Nissan fra 90 tallet burde trå varsomt i dørene for Nissan er vell ikke akurat det mest rustfrie merket på markedet i denne tidsepoken. Om jeg hadde byttet? tja er du ute etter en dieselbil er dette et godt alternativ og en ting er sikkert jeg hadde ikke kjøpt en primera diesel(klok avskade) for maken til lat bil skal du få lete lenge etter :hammer mvh Odd Helge Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Det forekommer mye rust i hjulbuene på de vectraene Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 da må det være noe spesielt som forkommer sør for polarsirkelen Devil samtlige vectra B jeg har sett på er rustfri i hjulbuene i motsetning til samme aldersgruppe Nissan/audi og volkswagen og forsåvidt japser generelt. Vectra A derimot er VELDIG plaget med rust i hjulbuer og andre sammenføyninger i karosseriet men etter 96 ble alle Opels karosseri helvgalvanisert og dermed var rustproblemet en saga blott Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnor Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Ja nedi her ruster dem som bare det,men dem salter jo nesten alle steder også da. Så En 98mod stasjonsvogn her en dagen,som var på verksted som var rust på bagasjelokk ved lister. Den ble det tatt rust på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Foreldrene mine har en Vectra B, og jeg synes det er en ganske grei bil. Er heller ikke noe rust eller noe på den. Men, jeg ville ikke byttet Primeraen din i den Vectraen der. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antyoui Skrevet September 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Har bestilt NAF test til Vectraen imorra, ska bli spennande å høyre kva dei har å sei. men f... so dyr den NAF testen var,,1490kr vist du er medlem :fire: Men det blir nok ingen bytte, han som eiger vectraen var ikkje intressert i Nissan :hammer . Men vist Opelen kjem nokelunde bra frå naf testen kommer eg nok til å kjøpe den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
primerasri Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 syns ikke fargen på bilen var noe særlig pen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Har bestilt NAF test til Vectraen imorra, ska bli spennande å høyre kva dei har å sei. men f... so dyr den NAF testen var,,1490kr vist du er medlem :fire: Men det blir nok ingen bytte, han som eiger vectraen var ikkje intressert i Nissan :hammer . Men vist Opelen kjem nokelunde bra frå naf testen kommer eg nok til å kjøpe den.. Hvorfor skal du bytte? Og HVORFOR Opel ? Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fr3ddy- Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Jeg har vectra b 98 mod, sinnsykt fornøyd med den, motoren svetter ikke, hatt 0 prob med den.. 0 rust :) Men greit nok 1.6 liter drekker mer olje enn 1.8 og 2.0 :p Siter 98 mod Opel Vectra 1.6l 16v 84mod Mazda 929 2.0 (Vinterbil, solgt) x 84 mod Golf 2 1.6 (kjørt i hjel, ribba, hoggern) x 86 mod Golf 2 Gti (trøkt inn bak(rammeskeiv) :( x 82 mod Vw jetta mk1 Gli (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antyoui Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Hadde som sagt Opelen som vart omtalt i tråden her til NAF kontroll,,,dei oppdaga defekt topp,,,so eg e DRITGLAD fø at eg tok den testen vertfall..slo ganske raskt ifrå meg den bilen, kjøpte en annen opel som var gått nesten 40.000 mindre og var 3000kr billigere :) Foreløpig er eg godt fornøgd, men kritikk til Opel forumet,,,skjer jo ingenting der!!! :hammer Her er bilen eg kjøpte: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=870829 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Hehe grattis med ny bil Ser ut som parkeringa til dama og meg det... Hun med opel og jeg med primera :) Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nyhusern Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Foreløpig er eg godt fornøgd, men kritikk til Opel forumet,,,skjer jo ingenting der!!! :hammer Det er for at alle opelguttene sitter på sitt eget forum det.. http://www.opelmotorsport.no/ Skjer ikke såå mye på nissan-delen av bilforumet lenger heller.. Siter How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antyoui Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Det er for at alle opelguttene sitter på sitt eget forum det.. http://www.opelmotorsport.no/ Skjer ikke såå mye på nissan-delen av bilforumet lenger heller.. okai,,,men nissan forumet er noke før seg sjølv,,hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg