opel freak Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Hva er mest tungdrevet av en Lukket subkasse å en Portet? Omtalt tema det der tror jeg. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Hva er mest tungdrevet av en Lukket subkasse å en Portet? Omtalt tema det der tror jeg. Mener du dette seriøst?? "Alle" vet jo at portet spiller teoretisk 3 dB høyere enn lukket ved lik tilført effekt... Hadde du lest subkasse-guiden (eller litt av den), hadde du sikkert ikke lurt på dette heller. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Mener du dette seriøst?? "Alle" vet jo at portet spiller teoretisk 3 dB høyere enn lukket ved lik tilført effekt... Hadde du lest subkasse-guiden (eller litt av den), hadde du sikkert ikke lurt på dette heller. Mvh Stian Alltid seriøs jeg. Nesten. Det var sikkert ikke bare jeg som lurte..... Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 er absolutt ikke alle som vet om dette BeemerZ1, selv om de fleste som driver med bilstereo vet det. hadde alle vist om det hadde ikke så mange spurt om hvilke kasse som spilte høyest osv. men ja, en portet kasse spille 3db høyere, altså yter den mer enn en lukket kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Hvist vi snakker om "Kontroll" over elementet da, er det da slik at lukket kasse greier seg bedre? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 ... altså er en lukket kasse mer tungdrevet, for å svare på spørsmålet hans. ;) Hva som lyder penest i en bil, er en helt annen debatt derimot... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Kontrollen på elementet er det nok forsterkern som tar seg av, det eneste er vel at om du kommer under tuningfrekvensen for ei porta kasse får elementet stygg medfart om det pøses på med effekt. Ellers vil du helt klart få strammere, mer punchy og definert bass i en lukket kasse. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 "Alle" vet jo at portet spiller teoretisk 3 dB høyere enn lukket ved lik tilført effekt... Mvh Stian Dette er en sannhet med ekstremt mange modifikasjoner. For det første gjelder dette kun i deler av frekvensområdet, og avhenger fullstendig av hvordan tuningen er gjort. Man har IKKE en +3dB gain i følsomhet gjennom hele virkeområdet. Det kan godt være mer enn +3dB gain, og det kan også være mindre, eller ingen. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg