Gå til innhold

efaring med tyfoon successor dekk

Ranger emnet


jettamaster

Anbefalte innlegg

er da andre som kjøre med successor dekk???

eg har da på min bil og må bare sei at dekka er dei elendigaste dekka eg har prøvd. får lett vannplaning med dei, har ikkje grep på våt vei. kviner i svinger og eg får lett hjulspinn.

har kjørt med goodyear ventura i to år. og da var kjempe dekk.

 

er da andre som har samme effaring?????

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Tyfon Sucsessor på forrige felga på sierraen (195/45-15).. Farlig morro på vått føre...

 

Nå har jeg en annen type dekk/felg.. nå er det ikke fullt så "farlig morro" :) så tror de tyfon dekka suuger på vått føre.. hadde ingen dårlige erfaring på tørt da..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt det på min i lange tider.

helt ok dekk. ingen negative sider som jeg har merka..

205/50/15 koster jo 710 svenske hos gummihuset..løp å kjøp

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører med goodyear eagle F1 dekk. funker som pokker på vått føre. aldri fått vannplaning med de. anbefales!!!

 

da har eg kjørt på i to år og var mega fornøyd. lite hjulstøy. hang godt på veien både vått og tørt

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg kjørte på Tyfoon Successor i to år, og jeg skal aldri mer ta i et Tyfoon-dekk.

 

Jeg var livredd på vått føre. Fikk vannplaning av ingenting, og om det bare var noe fukt på asfalten så slapp de taket med en gang.

 

Etter to sommersesonger var dekkene også helt merkelig slitt, sånn at det hørtes ut som om hjullagrene var modne for utskifting. Brukte faktisk 5000 kr på å bytte to hjullagre bak, men lyden var der fortsatt. Fant ut at dekkene bak så helt rare ut, dekket så på en måte ut som et tannhjul. Ikke rart det bråkte.

 

Og vinterhjulene er ikke skjevt slitt. Så det der var dekkene, og ikke bilen..

 

Tyfoon burde seriøst vært forbudt å kjøre på, de er jo livsfarlige!

VW og Toyota.. Gud forby..!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du bytta hjullager for å prøve å bli kvitt den ulyden er jo en ting, men at du presterte å bruke 5 lapper på det? satt den inn på verksted eller? og et ufattelig dyrt et?

 

jeg kjører på disse successor-dekka nå. har aldri hørt tegn til gvining i svinger, de spinner lite, og jeg har ikke merka noe til vannplaning enda.

 

sikre på at det ikke er dere som kjører så det krenger i svingene selv når det er vått?

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Har kjørt tre sesonger med disse dekkene i dim 215/40 17, og de sitter utrolig bra på veien!! Bra grep på tørt og herlig følelse på våte norske veier. Aldri vært i nærheten av vannplaning og de sitter meget godt i svinger. Dekkene sporer ikke og støyer heller ikke så mye som mange andre i denne dim.

 

Bytta til disse etter en nervepirrende sesong med NangKang NS1, Styr unna disse og kjøp Tyfoon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår