Gå til innhold

Hva tåler en 1600s bakaksling`?

Ranger emnet


maggvaardal

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk for bildene... Det der så jo ikke så vanskelig ut. Tar nok en del tid! Men det eneste jeg risikerer, er vel at varmeapperatet ikke funker, men denne bilen er jo ikke akkurat vinterbil uansett! cheers

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du behøver ikke å kutte i torpedo veggen for å få xe/let med fordeler på plass

hvis du er litt flink med f.eks glassfiber så lager du fort et nytt hus til varme apperatet du trenger bare å flytte vifta ca 15 cm til venstre.

 

hmm, om du skal montere motoren så høyt i bakkant så må du hvertfall bygge om tunellen for da vil jo girkassen ta oppi..

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeee, ennå fleire bilde ! Det liker vi! Men, viss jeg da finner ut at jeg vil flytte fordeleren. Da er det vel bare å flytte den (på toppen) og feste den på en av kammene (på en måte), er den drevet om? noen som vet? Så vitt jeg ser er dette et fenix tenningsannlegg? Men det er nok allti noe trix å mix! vet ikke jeg! Men plass skal den alltid få.. men lurer bare på hvor mye arbeid det kan vere med å slippe å "herpe" varmeapperatet :P

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke hvorfor de kapper og lager den kanalen i torpedo veggen.jeg ser jo at dem flytter registeret men fordeleren går klar av den når du har satt motoren på plass så det er jo egemtlig raskere å sette vifta på høy kant å lage ny deksel og tunnel for lufta fra vifta å ned i registeret,

har et dårlig bilde meb vis du ser nøye så ser du at det er god klaring til registeret på dette bilde

frank3.jpg

 

jeg ser det nå vis du ikke shimser opp 1,8 motorfeste på høyre sida så vil motoren stå skakkt se på de 2 bildene øverst kontra det nederste eller det som jeg la ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Getrag 265 kasse er en kasse fra monza/senator A 3.0. Da må du skaffe deg manta 1.8 clutch hus og en adapterplate mellom huset og kassen da denne kassen passer ikke på ohc/dohc boltmønsteret da denne kassen er til CIH. Vet ikke om du helt forsto det men. Denne kassen er bedre enn omega kassene.. men mye vanskeligere å få tak i. Omega kasse er lett å få tak på men er svær og klumpete.. etter mitt syn.

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår