Laaars Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Hei! Driver å fjerner karroserikit inni bilen, og gjør det på den lette måten med grovrengjører på drill og vinkelsliper. Det etterlater seg mye bart metall, dette lakker jeg over med vanlig lakk for å forhindre rust i den tiden den står før lakkering. Tror det er Biltema spray, sånn reparasjons-lakk i bilens farge. Er det sjanser for at denne kan reagere med billakken (Ordentlig billakk) når jeg lakker inni bilen? Isåfall blir jeg jo nødt til å fjerne alt sammen der jeg har lakka før lakkering... Eller er det bare å matte ned litt, ha på grunning og lakke i vei? På forhånd takk hellothere Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Kan nok hende det blir en reaksjon ja. For eksempel at det begynner å "koke", krakkelere. Jeg har sett at det har gått både bra og dårlig, så du må nok bare prøve å se. :) Prøv på et lite felt først så ser du om det skjer noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Kjekt å bruke rustkiller der en har pussa ned til bart metall!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Jeg skal bruke Arcanol inni bilen og på buret mitt. Har så vidt testet det på orginal lakken og det var ingen reaksjon. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 du må hvertfall slipe det helt matt,biltema lakken reagerer fort på andre lakker,hvertfall min erfaring...men skal jo i teorien gå! Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarlis Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Ikke bruk biltema lakken, dårlige greier! Kjøp på en bilrekvisita, noe med litt kvalitet. Der når du har lakkert med skikkelig lakk over, så hvis det da begynner å flasse, løse seg opp, blir det ikke bra. Er såpass med løsemidler i skikkelig billakk, at det vil ødelegge biltema lakken. Siter -89 Volvo 740 Sedan B230F -91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen) -93 Volvo 940 TIC -x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg