PenguiN- Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Skal selge min Turbo XS RFL dump...kan jeg kjøre uten noen form for dumpventil/avlastings ventil mens jeg venter på den nye evt? (snakker ikke om drag-race-kjøring, men til jobb i rolig temp) kanskje et idiot spm, men bedre å være på den sikre siden da jeg nødig vil stå som en idiot på hovedveien med nødblinken på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Skal selge min Turbo XS RFL dump...kan jeg kjøre uten noen form for dumpventil/avlastings ventil mens jeg venter på den nye evt?(snakker ikke om drag-race-kjøring, men til jobb i rolig temp) kanskje et idiot spm, men bedre å være på den sikre siden da jeg nødig vil stå som en idiot på hovedveien med nødblinken på... Det skal gå greit det da, men det sliter jo litt mere på turboen.. Men, trur ikke det er så farlig om det bare er i en liten periode.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 EDIT: tok bort teksten min, for den ble litt dum. :hammer Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Mange turbobiler har blitt levert uten dumpventil, så det burde ikkje være problem. Eg vett at på Alfa 75 Evo var turboens levetid ca 50 000, og at Fred sin nesten ferdige prosjektbil har dump for å forlenge levetida på turboen. http://www.alfapower.nu/gallery/Evoluzione Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 ikke mange biler som leveres med dump, så bare ta den bort og plugg hullet, så kan du kjøre slik som før. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Eg ser at det var på den orginale, og ikkje på prosjektet han hadde dump. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 bare for å spørre litt dumt, wastegate, blir det noe av det samme som dump ventil? jeg har wastegate orginalt på bilen min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 dump er på luft siden. wastegate er på eksos siden. Wastegate er originalt på alle biler med turbo. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 dump er vel den som lager ptsjjjjjj lyden.... ? Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 jepp, stemmer det Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Sett på en orginal dump hvis du tar av den som står på! Det er ikke bra for turboen å kjøre uten! Siter 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Tror folk blander dump og wastegate. 100% ufarlig å kjøre uten dump. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Ikke noe problem å kjøre uten dump. Jeg har aldri hatt dump på min og har piska bilen på bane nå i 2 sesonger. Ifm. pkk i disse dager er turboen plukket av. 0 slark eller annen slitasje på turboen. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Mange turbobiler har blitt levert uten dumpventil, så det burde ikkje være problem. Eg vett at på Alfa 75 Evo var turboens levetid ca 50 000, og at Fred sin nesten ferdige prosjektbil har dump for å forlenge levetida på turboen. http://www.alfapower.nu/gallery/Evoluzione bare synsing dette at T3 turbon som sitter på disse bilene ikke holder mer enn 50k... min 1987mod 75turbo har rullet 290k på samma turbon, finnes ikke slakke eller antydning til blårøyk. Motoren har ikke gjennomslag og går som ei kule PS. ladetrykket har vært 1,5 kilo siste 10 åra og dette uten dumpventil!! Skuddsikker maskin!! men er med på at dumpventil har mange fordeler, men dette gjelder vel mest at man får friskluft fra turbon mot gasspjeldet ved giring og slipper så mye turbolag og fusking rett etter giring på veldig varm motor? Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Det kan godt være, og eg burde tenkt litt før eg skreiv, men eg tok det Fred skreiv som god fisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.