magnus_primera Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Hvorfor rykker det så fælt når jeg slipper gassen? 97-mod a4 1,8t På enkelte biler er det slik, andre biler er det ikke det i det hele tatt. Kjørte tidligere en dag her en; Golf 01-mod 1,8t som ikke var sånn, den var jevn selv om man slapp opp gassen. Det jeg lurer på er om det rett å slett er utviklingen på bilene som har bedret seg eller om det kan være noe som evt kan skiftes ut? At det er slitasje på noe? Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 hm, vet du hva? har samme tanken svirrende i hodet..prøvde for 5 minutter siden en a3 1.6 98 modell...den var absolutt Pen og slakk i overgangen hvis man slepper gassen...min er mye mer kvass og hoggete om jeg går fort av pedalen...lurer på hva dette er, om det er noe som er feilinstillt eller om min bil rett og slett er i bedre "stand" enn hennes eller vice versa..noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alcapaal Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Samma problemet på bilen min Ingen som har peiling på hva det er da? :fuckme2: Siter 87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM * 98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT * 99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT * 07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Veldig ofte kommer dette av fuelcut. Alle biler med elektronisk innsprøytning har fuelctu over x-antall rpm. Pleier som regel å ligge rundt 1800rpm og oppover.... det betyr at har man over 1800rpm så kutter motorstyringen bensintilførsel, dette for å få mindre bensinforbruk. En annen ting det kan være er at TPS (throttle position sensor) er feiljustert. Den gir signal om at gass-spjeldet er stengt før det faktisk er stengt... På audi kan man på noen modeller kalibrere dette med diagnose verktøy, men andre biler krever manuell justering... Asim :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Opplever det samme på min bil, men mest på lavt turtall. :confused: Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Alle biler med elektronisk innsprøytning har fuelctu over x-antall rpm. Pleier som regel å ligge rundt 1800rpm og oppover På motorer med KE3-Jetronic er det aktuelle turtallet rundt 1300 rpm. En annen ting det kan være er at TPS (throttle position sensor) er feiljustert. Den gir signal om at gass-spjeldet er stengt før det faktisk er stengt... På audi kan man på noen modeller kalibrere dette med diagnose verktøy, men andre biler krever manuell justering... Asim :) På noen modeller blir signal for "fullt åpen" og "stengt" tilbakemeldt via microbrytere. Om disse er feiljustert er enkelt å sjekke da de avgir en liten klikkelyd aktivering/deaktivering. Man betjener da gasspjeldet uten at motoren er i gang og følger med når det klikker. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariius Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Bilen min er også sånn og det irriterer jeg meg grønn over.. Kjører jeg på lavt turtal og slipper nesten gassen helt opp.. Hopper og spretter bilen ett par ganger fram før det gir seg, samme tilfelle hos dere? :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Tenkte slitne foringer i overføringa jeg.. men jeg tar vel sikkert feil.. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarleberge Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Fuel cut oppleves ofte ganske drit hvis den ikke er riktig justert. Enda verre blir det hvis motorfestene begynner å bli slitne, da blir rykka enda større. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krimor Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Rykkingen i pedalen kommer i 90% av tillfellene pga fuelcut. På min bil (Audi 80 -93 mod) merker jeg også at gasspedalen "forsvinner" under foten min når jeg slakker av på relativt lavt turtall. Dette er ting som den mekaniske innsprøytningen (i mitt tilfelle) sørger for.. Ingenting og bry seg om i alle fall;) Siter Live fast, die young! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Det hender spjldene sitter med feil verdier, slik at det må "nulles" pga av en tidligere feil. Noen har en tendens til å få brudd i TPS på spjeldet. Bor dere ikke langt fra Akershus, så kan jeg være behjelplig med Feilsøk. Send da en PM til meg. Lykke til!!!! :pray :pray Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivers1 Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Jeg sier bare en ting: bytt motor og girkassefester.. Siter 2004 BMW 320dA M-sport Special edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krimor Skrevet Oktober 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Hvorfor skal man bytte motor? Heller se over foringene på motorfestene, evt se etter slakke på girkasse-festene. I mitt tilfelle så driver også girstangen og slår litt fram og tilbake når jeg slakker av/gir på litt fort. Går greit enda, men blir kjedelig den dagen at den hopper ut av gir selv.. Siter Live fast, die young! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivers1 Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 i den mening at man skal bytte motorFESTER og girkasse fester. Siter 2004 BMW 320dA M-sport Special edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janbe Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 kanskje en forklaring kan være at den suger falsk luft i innsuget. dette kan enkelt sjekkes med startgass. bare spray rundt innsugsmanifoilen når motoren er i gang , hvis den ruser opp er det lekkasje hellothere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.