Gå til innhold

Nytt prosjekt...

Ranger emnet


Golf IV driver

Anbefalte innlegg

Sitter i disse dager og venter på ny bil, en Audi A3 Sportback - 2006 modell. Til å begynne med tenkte jeg å sette på nye 18" felger, og kanskje få rutene tonet noe. Man kan jo likevel ikke glemme det viktigste. BRA LYD!!!!

 

Selgeren på Møller fortalte meg at jeg ville få med 8 høyttalere ( fire diskanter og fire mellomtoner) + en subb fra fabrikken. Det skulle vist ha en effekt på 250 watt, men mistenker likevel at dette er noe dritt?! Eller?

 

Så da er jo saken klar, jeg må begynne nytt prosjekt. Forløpige problemstillinger jeg sitter med er:

 

- Hvordan i granskauen skal jeg få byttet spiller på denne bilen, som kommer med orginalspiller?

- Hvis høyttalerene viser seg å være av grei kvalitet, kan jeg da bare evt, bytte ut ledninger og sette forsterker mellom ny spiller og allerede monterte høyttalere?

-Subben må vel byttes uansett, men er det noen som vet noe om str eller for den saks skyld noe om watten på den?

 

Fint hvis jeg kan få noen tips fra folk som har gjort lignende ting selv.

Alle råd og tips mottas selvfølgelig med stor takk!!

 

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bestiller bilen så gi beskjed om at du IKKE vil ha med høyttalere og CD-spiller / Navigasjon.

Da står du fritt til å sette i det DU vil ha og kan skreddersy lyden slik DU vil ha den.

Ellers så finnes det alltids adaptere til de fleste biler slik at 1 DIN passer.

 

De originale høyttalerne (som regel Nokia) i Audi er ikke noe å ta av seg hatten for!

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bestiller bilen så gi beskjed om at du IKKE vil ha med høyttalere og CD-spiller / Navigasjon.

Da står du fritt til å sette i det DU vil ha og kan skreddersy lyden slik DU vil ha den.

Ellers så finnes det alltids adaptere til de fleste biler slik at 1 DIN passer.

 

De originale høyttalerne (som regel Nokia) i Audi er ikke noe å ta av seg hatten for!

 

Mvh

Pål

Audi har brukt mye bose som er bra lyd men ikke noe råne anlegg for å si det sånn.

Nye audi a8 kommer også med bang & Olufsen anlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår