NeverBoreD Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Endelig fått tid til å mekke litt igjen... Kjøpte en overhalt edelbrock 500cfm. Denne har manuel choke men jeg har tenkt til å sette på den elektriske fra gamle gassern. Er det en vakumforbindelse mellom gasseren og choken-klokka? Denne er på tettet med en metallplugg som ser ut som den er limt med loctite [grønn]. Bar å varme opp og dra ut eller er det bedre teknikker? Vil helst slippe manuel choke, eller er det noen fordel med det? Mellom Gassern og insuget er det en "monteringsplate" I manualen står det at man skal bruke en med fire hull, min har ett stort. Skal få tak i en med fire hull men hva er forskjellen i prakis? Gamle gasseren var forøvig 600cfm, noe for stor og siden den antagelig krangla syntes jeg det var greit å prøve en ny og litt mindre en. Blir kanskje lit billigere å kjøre også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Endel gassere som skal ha fire hull i avstandstykket vil suge falsk luft fra sækundersiden hvis du bruker en åpen plate.Hvis du sjønner?Dårlig forklart.Hvis du studerer pakningen og forgasseren se du det kansje.Oldsen min hadde helt ny Holley gasser men gikk likevel ikke på tomgang da jeg kjøpte den.Etter litt fundering fant jeg ut at det var nettopp feil pakning som var problemet. Vakuum klokken du ser er nok den som skal dra choken litt av med en gang bilen starter.Den må du ha ellers blir det bare spytting og harking og masse svartrøyk. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeverBoreD Skrevet Oktober 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Da er den nye på plass. Droppet el.choke etter anbefaling fra ponny-parts, det samme med adapterplata. De sa det var borkastet på en ikke "high prefomnce" Bilen går nå greit men må jo justeres litt, skal også gå over med startgass for å se at alt er tett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Når du skrur skruene innover kommer det mindre bensin. Helt sikker på at man får mindre bensin når man skrur dem inn ? Da har jeg iallefall fått feil info.... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeverBoreD Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Manualen mener nå så... http://www.edelbrock.com/automotive/eps_sect2.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Manualen mener nå så... http://www.edelbrock.com/automotive/eps_sect2.html Faen asså, bra jeg ikke har vært på ettersjekk og målt co'n da :) Fint å ringe til verksteder når dem faen ikke har peil,jada... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Faen asså, bra jeg ikke har vært på ettersjekk og målt co'n da :) Fint å ringe til verksteder når dem faen ikke har peil,jada... Det ble lagd noen smog forgassere på 80 tallet med noe som het "reverse idle system" der man skrudde andre veien. Det nok det de har tenkt på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Oktober 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2005 En god bok å ha når man jobber med Carter/Edlerock forgassere er: Super tuning and modifying Carter carburetots. SA Design ISBN 0-931472-11-3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Det ble lagd noen smog forgassere på 80 tallet med noe som het "reverse idle system" der man skrudde andre veien. Det nok det de har tenkt på. Tror ikke det, han jeg snakket med har drevet mye med min og han vet at det er en edelbrock 600, jeg sa det også når jeg snakket med han. Jeg har fått så mye feilinfo så det er helt utrolig :( Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Ehhhm... Bytte verksted? Eller kjøpe bok, lære, og gjøre det selv? Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 Ehhhm... Bytte verksted? Eller kjøpe bok, lære, og gjøre det selv? ehhh.....ja ? Grunnen til at jeg har levert bilen der når det er noe er pga eieren der hadde bilen før meg... men såklart fikser jeg tinga for det meste selv, men er lissom kjekt å dobbelsjekke ting vettu. Jeg kan ikke akkurat borre blokker og slik selv :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg