Gå til innhold

Jeep uten hemninger...

Ranger emnet


Golf IV driver

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.suv.org/safety.html

 

http://trucks.about.com/od/carsafety/

 

Er mye info å hente hvis du søker på: suv safety

 

Fine linker, men dette er jo mest info som støtter teorien om at største vinner.. Det hjelper jo ikke hvis man kræsjer med noe annet enn en mindre bil?! Dersom bilen går i grøfta fremgår det av NCAP at t.o.m en Golf IV ville være mer sikker enn denne Jeepen.. Når i tillegg kjøreegenskapene minner om de du finner hos en rattkjelke fra Brio, nå må man jo ærlig begynne å uroe seg for denne bilen!! Dama har nettopp fått lappen, og skal nå begynne å kjøre på egenhånd på vinterføre med en bil som til og med erfarne bilister synes er en skrekk...

 

Litt urolig for akkurat det der...

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at suv er sikkert.. men da burde de jo heller kjøpt en landcruiser eller patrol eller noe slikt.. At jeep ikke akkurat vinner i crashtestene er jo ikke noen statshemmelighet...

 

Derimot så er det den suven som har best fremkomelighet i tereng i følge Topgear. Ikke at det spiller noen rolle for majoriteten av suv eiere :P

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har nå kjørt 25 000 på samme dekk, men skal det ha noe å si på dekkmønsteret da?

 

Den kjørelengde i sammenheng med våt asfalt =skrens.

 

Det er sansynligvis noen mm mindre mønster, og dekke har blitt hardere også.

 

Skal ikke så veldig mye gass til for at de slipper da.

En rundkjøring er jo som kjent glatte når det er vått.

 

Er ikke så fan av Jeep selv, men ikke tenk på å dømme bilen med de dekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjørelengde i sammenheng med våt asfalt =skrens.

 

Det er sansynligvis noen mm mindre mønster, og dekke har blitt hardere også.

 

Skal ikke så veldig mye gass til for at de slipper da.

En rundkjøring er jo som kjent glatte når det er vått.

 

Er ikke så fan av Jeep selv, men ikke tenk på å dømme bilen med de dekka.

 

Dekk er nå byttet, og kjøreegenskapene har ikke bedret seg noe særlig!! Ikke piggdekk på snø/glattføre nå om dagen har hjulpet heller.. Videre fortale fadern i går om en på jobben hans som hadde kræsjet med nettopp en slik Jeep... han hadde vært i en stygg ulykke med Mondeon sin - front mot front!! Jeepen ble totalvrak med skadet sjåfør, og mondeoen vant/klarte seg bra!

 

Når det ikke virker som str i dette tilfelle heller har noe å si, må jeg si det gir en dårlig magefølelse å sende en uerfaren jente ut i denna bilen på dette føret.

 

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt feil type 4hjulstrekk å ha foe en uerfaren sjåfør og.. Det e jo designet for å ta seg frem i rocky mountains, ikke får å være letthåndterlig hvis noe skjer. "primitive" 4hjulstrekkere er jo ikke så veldig lett å kjøre egentlig. Slipper man gassen når man har sladd er man jo ferdig.... :eek: Det babre virker bedre frem til det slipper.... well Liker ikke å si det, men audi er fint for noen... Stabilitetskontroll og greier..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt feil type 4hjulstrekk å ha foe en uerfaren sjåfør og.. Det e jo designet for å ta seg frem i rocky mountains, ikke får å være letthåndterlig hvis noe skjer. "primitive" 4hjulstrekkere er jo ikke så veldig lett å kjøre egentlig. Slipper man gassen når man har sladd er man jo ferdig.... :eek: Det babre virker bedre frem til det slipper.... well Liker ikke å si det, men audi er fint for noen... Stabilitetskontroll og greier..

 

Nå skal du være forsiktig med hva du sier, for jeg har nemlig Audi selv.. :deng Det er en jævlig ålreit bil, og blir enda mer ålreit når man kobler ut ESP for å virkelig bli kjnt med bilen!!!

 

Enig i at dette er en helt upassende bil for henne, men forledrene har jo blitt hellig overbevist av Land og Sjøfritid om at dette er en bil som helt fint skal greie seg på veien minst like godt som i terenget!!! Fy skam seg på LS!!! :aug:

 

Jeg har prøvd å si det til foreldrene hennes, men de vil ikke høre.. så jeg tar heller opp diskusjonen når det smeller første gang.. så kan vi se hvem som burde hørt på hvem!!! Leit å si det, men det er for øyeblikket eneste mulighet jeg har...

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en sånn jeep er en stor bakhjulstrekker, og den må kjøres som en stor bakhjulstrekker, ikke som en golf!

 

 

og 4x4 må BARE brukes der det er ELENDIGE forhold, som mye snø, bratte bakker, ulendt terreng, mm...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du være forsiktig med hva du sier, for jeg har nemlig Audi selv.. :deng Det er en jævlig ålreit bil, og blir enda mer ålreit når man kobler ut ESP for å virkelig bli kjnt med bilen!!!

 

Det var akkurat det jeg mente ;) Fin bil, skuddsikker på vinterføre. Ikke noe vondt ment om Audi.. :op Poenget var vel heller at den "hjelper" uerfarne sjøfører! har kjørt en del 4wd selv, og vet hva folk trenger.. Bla. Landrover og , ja.. Audi. Ikke eid, da jeg bare eier ufornuftig skrot, men lånt.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe annet å sitte i en stor og tung bil med høyt tyngdepunkt ja, men jeg har ikke noe problemer med noen av delene for min del. Kjører selv en 323f med fwd og ei boble med rwd for tiden, men kommer nok til å gå over til 4wd om ikke så lenge. Ingenting som slår 4wd på vinterføre - hverken på framkommelighet, sikkerhet eller festlighet. Fadern har en stor og tung jeep grand cherokee v8 og selv syns jeg den er rett festlig å kjøre både sommer og vinter - men den kommer selvsagt til sin rett i heller røft og bratt terreng. Mye mer moro med quattro - uten esp og andre 3bfer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår