hansa Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Har klart å laddet batteriet til MCn min, tomt for vann.. :P Gammel 4A lader på lite 4Ah batteri ble vist for mye for det. Gikk fra fullt til helt tomt iløpet av enn natt's lading. Men spørsmålet da... Skal jeg bruke batterisyre eller batterivann for å fylle det igjen? Er som sagt helt tomt. Var 8-10Volt på det. Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 for guds skyld ikke bruk vann fra springen.. du må ha destillert vann på batteri.. ellers vil det lade seg selv ut. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 spørst om det batteriet er defekt nå. Ikke alle som tåler å kokes tomt. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Får kjøpt destilert vann på biltema 16kr flaska 0.5l ellno, er ikke dyrt å prøve liksom.. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 for guds skyld ikke bruk vann fra springen..du må ha destillert vann på batteri.. ellers vil det lade seg selv ut. Akkurat det der er mere en myte enn fakta. Saken er den at vannet vi har norge er såpass renset og fri for partikler at det har lite å si på batteriet. Men for all del, better be safe than sorry. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 far til en kamerat av meg, jobber på MB & BMW verksted i oslo, han fylte på vanlig vann fra krana på batteriet til sønnen hans hellothere bare sier ifra ;) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Verksteder med respekt for seg selv har egen krav med deioniserende filter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Vann fra springen har alltid funket for meg, men seff - sikkert bedre med destilert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 er batteriet HELT tomt så hjelper det ikke et PØKK å fylle på vann! du må ha på ny syre..eller enda bedre, kjøp nytt batteri. myye enklere og ikke langt ifra prisen for å fylle på syre tenker jeg. du kan jo prøve deg med å tappe syre fra et annet batteri og så fylle det tomme batteriet ditt med denne syra, for så å fylle opp begge batteriene med vann og så sette de til lading. vanlig springvann fungerer mer enn bra nok, sålenge du ikke bor i indre gnukk og får vann fra myr eller gammel brønn.. det bør være så reint som mulig. en mulighet er jo å koke vannet fra springen, bør være bra sikra da skulle en tru Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg