CorollaGT Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Hei folkens! Håper på noen gode tips fra andre golf entusiaster. Det som er problemet mitt er at jeg har bytta gummipakningen som er mellom innsuget og blokka. Det sitter en liten inni der for vannet. For å komme til alle skruene fant jeg det mest tidsbesparende å ta av toppen for så å bytte både gummiforingen og innsugsmanifoldpakningen. Etter å satt sammen toppen har ikke bilen fungert så veldig bra. Når den først går så går den som en klokke. Men etter ca 1,5 kilometer kjøring så begynner den å bare gå på 2-3 sylindre for å nesten gå på 1 sylinder (tror jeg, går nesten ikke fremover). For så til slutt og stoppe. Ettersom bilen noen få ganger kan gå uten problemer setter jeg ikke dette i direkte sammenheng med at jeg tok av toppen (bytta toppakning og bolter + olje osv samtidig) Og jeg vet at kamreima står riktig da jeg ikke tok denne av, men stripset den fast når jeg demonterte. Merket 2 steder mellom kam og reim. Så jeg bytta fordeler lokk, men ingen ting skjedde. Dette er tingene jeg kanskje tror det er: Coil? Hvordan sjekker jeg denne? Stiften? Hvordan sjekker jeg denne. Har aldri justert noe sånt. Det skal sies at jeg kjører uten tomgangsregulatoren, da denne ble defekt tidligere i år. Men det har gått fint uten den lenge. Bare litt lav på tomgang. Så til dere der ute, jeg trenger sårt noen tips. Er student og derfor ikke alt for mye penger slik at jeg kan sette den bort Håper dere kan hjelpe meg litt på vei Mvh CorollaGT Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Kan det være choken som henger slik at den får for mye bensin når den blir varm? Det er ikke tidsbesparende å ta av toppen for å ta av innsuget. Innsuget er festet med 6 umbrakoskruer som man kan skru av uten å ta av toppen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet August 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Ja kanskje det kan være choken.. Hvordan får jeg sjekka den? Takk for tipset! Men kom gjerne med forslag på hvordan jeg får sjekka den. Det er en 90 modell 1,8 liter. Jeg kom ikke til de skruene så lett. Hadde ikke lange nok umbrakonøkkel som satt godt nok. Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet August 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Er det ingen som vet? CorollaGT Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Har du Pierburg 2E2 forgasser? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Du skiftet toppakning og strekkbolter ? Stoler ikke helt på at reg reim er rett i dette tilfellet ?? Søk litt å sjekk ut at den er rett ! Sjekk også at den er stram - at den ikke har hoppet over .... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet August 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Hvordan kan det ha seg at den går som en klokke for den blir varm da? Med tanke på regreima? Skal sjekke hvordan forgasser et er.. Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aadland Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Etter at bilen har stoppet har du da måtte vente litt før den har startet igjen ? eller starter den med en gang ? eller starter den ikke i det hele tatt. Har hatt noen golfer som har vært slik, har ikke funnet ut hva som er galt, men det er noe i forgasseren. Jeg har byttet gasser så har de virket fint igjen. Jeg får gasserene gratis så jeg har ikke orket å dille med dem for å finne ut hva som er galt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Om det er Pierburg 2E2 og choken henger, så er denne styrt av et vokselement som regulerer etter temperaturen på kjølevannet. Ta av dekselet over forgasseren når den stopper og se om chokespjeldet er lukket. Det kan også være hallgiveren som er dårlig, den har da en tendens til å kutte ut når motoren blir varm, noe som medfører at du ikke får gnist på pluggene. Ta et bilde av og legg ut, alt blir da noe enklere. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Hmm, mye bra tips! Takk takk Men hvor sitter hallgiveren? Hvordan får jeg evt sjekka den? Og hvordan ser choken ut inni gassern? Tusen takk for hjelpen så lenge CorollaGT Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 siden han har en 90 mod så har han monopoint... du sa du tok av toppen.. mener du da toppdeksel eller hele toppen? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet September 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Tok av hele toppen ja Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg