Olsen_nissan Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Eneste jeg er redd for med rwd bilene er vinteren.... redd?? hehe... ikke for å spille tøff eller no:P.. men det er vell det de med rwd gleder seg til..inkludert meg:D:D RWD er vertfall tingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Altså nå skal jeg kverulere litt her, en 18 åring kan ha 2 års erfaring innen bilsport, og på de 2 årene har man ganske mye erfaring, f.eks fra bilcross.... Men men, nå driver ikke jeg med motorsport.... Dessuten er det farligere om jeg kjøper en volvo 240 med turbo..er som regel mer hk i en 240 turbo enn en orginal 200sx.... Eneste jeg er redd for med rwd bilene er vinteren.... Dessuten, hvis du ikke klarer og ha kontroll med disse bilene på vinteren så burde du vel heller ikke ha lappen....er nå min mening... Dessuten får jeg lappen på våren (10 mai 2007) og får da mulighet til og kjøre bilen i 6 måneder før snøen kommer..... Men skjønner at de fleste 18 åringer tror de er verdensmestre... Men jeg selv er ikke den som gir bånn pinne hele tiden, skulle jeg gitt bånn pinne hadde det vært på en bane ell en forlatt parkeringsplass..... Bra du tar det rolig. Jeg har hatt noen ganger hvor jeg nesten har mista kontroll med nybilen min(mer power enn jeg har håndtert før), og man lærer fort å respektere kreftene. både natur og motor. Det folk mener er bare at vi som ikke har lappen enda må ta det litt rolig i starten. Ikke tro for mye på evnene våre, og presse bilen for hardt. Tror jeg hadde valgt mercedesen hadde jeg vært deg. Blir fort dyrt med 200sx. De er dyre i norge, og det er dyrt å importere. Selve bilene er billige i england men det kommer mva på 25% og en HEFTIG engangsavgift. Førstebilen skal ikke være rå, den skal tåle bank og gå ann å leve med økonomisk :thumb (...selv om min kanskje ikke er et kroneksempel på økonomisk...) Gleder meg til vinteren jeg også ^^ Da blir det heving av kjerra og tur til hebbes Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 en 18åring burde fakisk ikke ha slike biler som førstebil .. 18åringer er vrdensmestere og det resultere bare i ulykke å kjøre RWD slegger uten noen aktiv sikkerhet Helt enig, jeg er en "gamling" i forhold til mange av dere og jeg vet åssn det var å være 18 år med en Manta som førstegangsbil. (Det var faktisk ganske gromt i 88", fysj hvor gammel jeg er blitt) At jeg står her i dag er vel at jeg har hatt marginene på min side, ikke alle av mine kamerater hadde det. (r.i.p Børge) Så mitt tips til deg må være at du kjøper deg en moderat bil til å begynne med, om det er Mercedes, Opel, Audi eller Lada spiller ingen rolle. det har jo nesten ikke noe å si på alderen da.. greit at man er ny i trafikken å alt det der.. men en 18 åring kan faktisk være like god sjofør som deg.. Det der er det største pisspreiket jeg har hørt, greit nok han kan nok kjøreteknisk være like god å kjøre, men ikke inni huet. Og det er en stor forskjell det. Hvor gammel er du egentlig, tipper max. 20. Correct me if I'm wrong. Kjøre fort kan man gjøre på bane, der alle tullingene kjører samme vei. Gleder meg til vinteren jeg også ^^ Da blir det heving av kjerra og tur til hebbes Åjaaaa, det gleder vi oss til... Det helt sinnsykt morsomt... cheers Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Snart vinter og god bakhjulstrekker blir gøy. Men veldig mange eksperter her som enten ikkje har lappen enda, eller hatt den i 2-3 år. Om du kjøper bakhjulstrekker eller gnager blir ett fett. Med rwd må du fortere lære deg å kjøre bil, mens en fwd er meir lettkjørt på glatta. Og husk at førerkortet er en lisens til å øvelsekjøre på egen hand, ikkje et bevis på at du er utlært sjåfør. Eg var og gira på rask bil når eg var 18, men har en eldre bror som fraråda meg det, og han var "teit" synes eg da. Og eg kjørte hans 200 hk SAAB 900 og det var i meste laget for en 18 åring når eg skulle tøffe meg, og det var et kusehår fra å gå gale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Det 18 år og verdensmester greiene.. Man kan være en ganske god sjåfør eller en dritt dårlig sjåfør, men det spørs på hvor mye man øvelseskjører.. Hvis man øvelseskjører hele tida og har 1000000 timer bak rattet før man starter med lappen er en bedre sjåfør :cab enn en som har 1 time bak rattet.. :drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Du traff spikeren på hodet. Oftest når du er 18 og nettopp får lappen har du kansje 200-300 timer med trening i transportere deg selv i bil, samt den teoretiske og praktiske delen fra trafikkskolen. Samt bestått test på at du klarer minimumskrava som skal til for å ha lov til å bruke bilen som transportmiddel. Du har ikkje lært skikkelig å handtere en sladd. Du har ikkje lært i det heile å handtere en sladd i 140 km/t Du har ikkje lært i det heile å hente inn en kontrasladd på tørr asfalt Du har ikkje lært i det heile kor grensene til deg og bilen går Du har ikkje erfaring med langvarig kjøring i stressa miljø. ( musikk, drita fulle kamerater, mørkt og ei dame som sitter i mitten bak slik at du ser rett inn i verdens deiligste patter når du bruker speilet, gjerne heile pakka samtidig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Du traff spikeren på hodet. Oftest når du er 18 og nettopp får lappen har du kansje 200-300 timer med trening i transportere deg selv i bil, samt den teoretiske og praktiske delen fra trafikkskolen. Samt bestått test på at du klarer minimumskrava som skal til for å ha lov til å bruke bilen som transportmiddel. Du har ikkje lært skikkelig å handtere en sladd. Du har ikkje lært i det heile å handtere en sladd i 140 km/t Du har ikkje lært i det heile å hente inn en kontrasladd på tørr asfalt Du har ikkje lært i det heile kor grensene til deg og bilen går Du har ikkje erfaring med langvarig kjøring i stressa miljø. ( musikk, drita fulle kamerater, mørkt og ei dame som sitter i mitten bak slik at du ser rett inn i verdens deiligste patter når du bruker speilet, gjerne heile pakka samtidig) Og du har ikke lært at det kan komme en bil over neste bakketopp, at en unge kan plutselig springe ut i veien eller at det kan stå en trailer på tvers bak neste sving. De som påstår at de er 18 år og kan kjøre bil er temmelig tjukke i hue. Å styre en bil greier til og med en 12 åring. Det er ikke det som er å kjøre bil. Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas189 Skrevet August 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Så dere mener jeg heller bør gå for en 2.0?? Har litt lyst til og ha litt power så jeg kan klare en forbikjøring uten og bruke alt for mye tid.... Vil gjerne høre mer om folks meninger.... Jeg er kanskje naiv som tror jeg kan kjøre, noe jeg vet jeg ikke kan... Skal begynne og øvelsekjøre nå, og gruer meg til vinteren...er veldig redd for og kjøre ut.... Noen tips om ting jeg bør huske på når jeg øvelsekjører?? Siter Evobenz project * MB 190E 2.3-16v Prosjekt * '04Yamaha TZR 50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 ^^ samme her... trenger tips :) Men er glad jeg skal kjøre RWD bilcross før lappen... (selv om jeg skal kjøre 2l på veien). Tror det beste tipset er å ta det rolig egentlig... trene en plass hvor det ikke er noe å treffe, og generelt sett kjøre forsiktig. Kan jo lese litt her å se forskjellen i motoren iallefall; 2.0l m/kat. specs. 2.3 16v specs. 2.0l uten kat. specs. Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas189 Skrevet August 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Så en 200sx på autodb nå, 1.8l turbo med 169 hk, må vel være bedre og kjøpe den enn en 2.3-16v 190E (som har 185 hk)??? For turboen kommer etterhvert, på 190E 16v´n har du jo hk hele veien.... Også går det ikke ann og kjøpe diverse gadgets for og skru ned turbo trykket også??? 169 hk for en 18 åring er kanskje mye, men vil ha en bil jeg kan stole på... Har tenkt til og ta lån med netbetaling over 4-5 år..... Men dere mener dette vil være dumt av meg??? Siter Evobenz project * MB 190E 2.3-16v Prosjekt * '04Yamaha TZR 50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Betre med en sugemotor der du har effekten når du trør på gassen, og ikkje litt etterpå. Og det du kaller effekten er nok heller respons. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 vil tro det er dyrere forsikring på 200sx også... stemmer det? Velg den bilen du liker best ! :) Se litt rundt på bilder å sånt hva du kunne tenke deg. 190 er jo egentlig ikke noe 'større' bil enn 200sx må du huske på... se litt på bilene du... Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas189 Skrevet August 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Stemmer nok det, men en 2.3-16v er mer sjelden i landet her enn 200sx... Men liker 200sx pga utseende... Har alltid vært japsefan... Ble bilentusiast for 7 år siden, da var jeg 9 år og så en Nissan Skyline GT-R R33 på Discovery Channel... Så vil nok si jeg har vært fan av den bilen siden da....(I motsetning til mange andre som så den for første gang i 2 fast 2 furious). Men dere mener det er dumt av meg og gå for en 200sx??? Siter Evobenz project * MB 190E 2.3-16v Prosjekt * '04Yamaha TZR 50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Er faktisk enig med Kebab Gud her... er man 18 år og "verdensmester" kan det fort gå gærent med lite erfaring bak rattet. Enig... Det første året ville jeg valgt å bremse ned hormona og ønsket etter rask bil..! Man bør skaffe seg en ok bruksbil som man kjører rundt med, evt. kan skru på for å lære, det første året. Et år i trafikken vil gjøre deg trygg på deg selv, og hele trafikkbildet blir "automatisert" og du ferdes uten stress og fare. Da kan man begynne å kjøpe noe "raskt". "Alle" er verdensmestere det første året... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Så dere mener jeg heller bør gå for en 2.0?? Absolutt!! Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.