Gå til innhold

1999 mod Nissan Primera STW Edition ???


TurboLeon

Anbefalte innlegg

Hva er spesielt med disse bilene ?? Fant en fin en tilsalgs, og fikk veldi lyst på, men eiern sa at det var kun tatt service på 10000, 25000, 50000, 75000, 88000 og 105000....skal det ikke vere oftere ?? Dette skal da bli min første selvbetalte bil, så ville gjøre litt research før jeg eventuelt slo til...

Bilen hadde gått 115000 og hadde tre skader som han kom på i farta...ene var skinnet var litt slitt i setet der fører setter seg inn...dette kunne enkelt gjøres noe med + at dama hans hadde ripa opp lakken litt på ene skjermen(5000 i avslag eller han reparerte før salg) og tilslutt litt kantskader på ene felgen...

Bilen hadde hatt 2 eiere, og var importert i 2002 fra tyskland...

Bilen ligger ute til 155000,-

 

Håper på mange gode tips.....

 

MVH

Lsi Coupe

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på dette med 10 års regel.. at det ikke er slik at uansett hvor gammal bilen er så kommer det avgift om den er førstegansregistrert i norge etter 1.1.96

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvorfor det greiene med effektøkning kom inn i posten, men her er ihvertfall det jeg fant på toll.no:

 

Det skal betales tillegg i engangsavgiften samt eventuell vrakpantavgift dersom motorvogn før 10 år fra førstegangs registrering her i landet, har endret avgiftsmessig status til en avgiftsgruppe med høyere avgiftssats eller at kjøretøyets motor får høyere effekt og/eller slagvolum som følge av vesentlige tekniske endringer av motorvognen.

 

Tillegget skal utgjøre differansen i avgift mellom det opprinnelige og det statusendrede kjøretøy, regnet etter gjeldende avgiftssatser på tidspunktet for statusendringen.

 

Avgiftsplikten ved økning av effekt eller slagvolum gjelder for biler som er fortollet etter 1. januar 1996 og for motorsykler som er fortollet etter 1. januar 1997.

 

I utregnet tilleggsavgift gjøres det et fradrag for registreringstiden. Fradraget regnes fra dato for første gangs registrering her i landet til tidspunktet for statusendringen. Det oppnås ikke bruksfradrag lenger tilbake i tid enn dato for første gangs registrering her i landet dersom en ønsker å statusendre et bruktimportert kjøretøy.

 

Satsene for bruksfradraget er:

Over 1 år : 15%

Over 2 år : 30%

Over 3 år : 45%

Over 4 år : 55%

Over 5 år : 65%

Over 6 år : 75%

Over 7 år : 85%

Over 8 år : 90%

Over 9 år : 95%

Over 10år : Ingen tilleggsavgift. (Kontakt trafikkstasjonen direkte for endring av vognkort m.m.)

 

http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bil/statusendring.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...tror dere missforsto litt..

Spørsmålet mitt var førlgende: Hva er spesielt med En Stw Edition i forhold til valig GT ??

Er det noe jeg bør vere på utkikk etter ved kjøp av en slik bil ??

 

Kansje jeg som formulerte meg litt feil, men tror ikke det blir noe trimming med det første:P

 

MVH

Lsi Coupe

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal betales tillegg i engangsavgiften samt eventuell vrakpantavgift dersom motorvogn før 10 år fra førstegangs registrering her i landet

 

Grunnen at jeg brakte avgift på hk inn i bildet, er fordi det er det første jeg ser etter når jeg skal kjøpe en bil. Jeg så brukeren skrev at den var førstegangsregistrert i Norge 2002, noe som gjør at eieren i så fall må vente til 2012 før han i så fall kunne la være å betale hk avgift. Jeg kan vel ikke vite at brukeren ikke bryr seg om hk avgift, men for meg er det helt naturlig å bringe det fram når personen i posten spurte om råd ved bilkjøpet.

 

GT STW Edition (98 - 99) GT med helskinn, 17" BBS, Grønn Kamelonlakk

 

Så forskjellen er lakken som koster flesk. Mao. hvis du skal betale lakkering for av div. steder på bilen din, så vil det koste deg ekstremt mye i forhold til en vanlig bil med vanlig lakk.

 

Er det ikke 2-3000 kr literen det koster for kamelonlakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det som jeg vet er forskjellen på STW og GT er:

STW er en spesial modell som det er produsert 200stk av, og den

ble produsert etter at Primera vant STW serien i Tyskland (tilsvarende STCC i Sverige). Den ble produsert for det Tyske markede.

Ellers så er det hel skinn mot del skinn i GT, 17" BBS felger mot 15" Nissan felger på GT og kamelon lakk er standard på STW.

Det er havertfall det jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det som jeg vet er forskjellen på STW og GT er:

STW er en spesial modell som det er produsert 200stk av, og den

ble produsert etter at Primera vant STW serien i Tyskland (tilsvarende STCC i Sverige). Den ble produsert for det Tyske markede.

Ellers så er det hel skinn mot del skinn i GT, 17" BBS felger mot 15" Nissan felger på GT og kamelon lakk er standard på STW.

Det er havertfall det jeg vet.

 

 

Takker for bra svar :D

 

Flere som vet noe spess ?

Lakken er dyr ja, men så ser det jævla bra ut også :D

Noen feil jeg bør se etter ??

 

MVH

Lsi Coupe

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å kjøpe meg sånn ikke en men to ganger. Men pga lakken og litt annet så droppet jeg det. Lakken koster ca 6000,- for literen. Når rust etc kommer så er det ikke noe gøy med kamelon lengre.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår