Gå til innhold

hvordan få på plass nye foringer?

Ranger emnet

Carpo

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

driver å skifter foringer i bærearmen framme! men jeg får ikke inni de nye foringene! det er alt for trangt!.... noen tips! plizzz

rengjøre grundig....pusse og vaske med tynner.....bruke masse fett og guffe....skrustikke eller presse....det funka når jeg gjorde det

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare det framre bærearmsfeste. bakre gikk greit... ser ut som det sitter en sånn hylse igjen inni der. den skal vel ikke fjernes? når jeg legger foringen oppå hulet der den skal nedi, så er det 1mm for stor rundt om hele liksom....

da skal nok hylsa ut....og det er jo morro :hammer

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hylsa sitter fast....er den har nok mest sannsylig vært der noen år.....kan hjelpe med varme....

har prøvd! men den hylsa skal ikke på plass igjen den etterpå..?

bilder:

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

er superflex foringer, men de er lilla pga av det er classic model! (har jeg lest)

ingen som har skiftet foringer i bæraarmen framme?'

er vel sikkert den hylsa som ska ut... slik at det blir plass til foringene. men noen som har noe tips hvordan man får ut hylse! sitter FAST!!!

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en baufil å sag to steder rimelig tett inntil hverandre (på hylsa altså...). Deretter skreller du av den løse delen med en skrutrekker eller noe. Da får du den ut...

ok, ska prøve! men en slik hylse ska ikke brukes senere, for da blir det for trangt for foringen... så da skal sikkert foringen rett inn i hulet uten den hylse?

Carpo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Smør opp foringen med den "guggen" som følger med og press den inn i hylsa. Ikke særlig lurt og montere uten hylse!

er jo så jævli vanskelig å få den inn i den hylsa! sikker på at det er beregnet på at den skal inn i den hylsa? noen som har gjort det?

dette er framre feste på bæraarmen altså, på bakre feste skal hylsen brukes opp igjen! der har jeg fiksa det

Carpo

Lenke til kommentar
Del på andre sider