Gå til innhold

Montere instrumenter fra AutoGauge!

Ranger emnet


zharchy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har ett delikat problem! Vet ikke helt hvordan jeg skal montere de nye instrumentene mine :hammer Se bilde!

 

insts_min.jpg

 

 

#1: Ska denne brukes, eller e det bare ein hub kor eg velge den rette som passe i oljeplugg hullet?

 

#2 og 4: Ka brukes denne til?

 

#3: Selve sensoren, hvis den passer i oljeplugghullet, trenger jeg å bruke noe av det andre som følgte med?

 

 

Til slutt: På tegninga står det noe om en grommet, som ordboka sier er "en liten metall ting som festes i hull" eller noe i den duren.

 

Takk til alle som svarer :)

Ford Escort Xr3i '86 mod.

 

Ålgård Gatebilklubb

 

"Anotherone Bites The Dust" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljetemp og vanntemp ja. trenger vel ikke trykk? kjøper voltmeter neste uke

 

jaja, okey....vann temp er ikke noe stress, bare å koble den grønne ledningen til føleren, føleren skal du vell skru fast inn i innsuget, oljetemp er litt værre

noen som pleier å lodde føleren fast inni bånnpanna, men er vell flere muligheter der, men er akuratt det samme, koble den grønne ledningen til føleren....

1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero

1968 Volvo 144 (75HK) :pimp

 

V8 er tingen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke bruke alt.

Nr1 er hvis du skal montere føleren på en slange.

Nr2 er gjengeadaptere, føleren passer inn i begge disse.

 

Oljetempføleren må vel inn i bunnpanna eller et annet sted, om du har et ferdig skrudd hull noe sted kan de se om en av adapterene passer, hvis ikke må du skaffe deg en annen, eller så lager du et hull med passende gjenger til en av adapterene.

 

Hvis føleren passer i tappehullet trenger du kun den, men det gjør den ikke for den er så liten. Men en av de større gjengeadapterene(Nr 2) passer kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montering av oljetemp føler i bunnpanna er en måte, men også tempføler før motor er også kjekt å vite.

Det er da temperaturen i systemet som er like interressant som tempen i bunnpanna.

Temp etter kjøler og filter er jo den temperaturen på olja som du skal smøre motoren med.

 

Alle sin mening.

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Oljetemp og vanntemp ja. trenger vel ikke trykk? kjøper voltmeter neste uke

 

Er vel litt sent å komme med detta 3 år etter, men oljetrykk går WAY FORAN oljetemp :) Ikkeno problem å kjøre med olje på 120 grader, men om du har 0, eller 10 bar oljetrykk derimot, da er det på tide å stoppe....

 

@gravemaskina: Det følger nok med en brukanvisning, som sier at S skal kobles til sensoren, + til +, og - til - ;) Sånn var det iallefall på biltemamåler'n min

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår