Gå til innhold

bytte bakhjulslagre?

Ranger emnet

zumman

Anbefalte innlegg

Vet at det er en extremt dårlig tegning, men må bare få klarert om det ser slik ut. :)

Grå =yttering

rød =lager

brun =skive

lilla = akling

brskive.jpg

var ikke ille den tegninga der da!

hvis lagret har revet seg vil det jo det låse av alt!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan gå med litt middels rå vold også...men spindelen vil nok ikke være kjempe fin uansett da!

roterer hjulet veldig tungt?

hjulet gikk fint rundt det...

hmmz... men hele saken gikk jo ganske så varmt.. så kan hende det at det har satt seg fast der.. :( FAAAAAAAN... men det er endel og gå på innover der, så jeg kan jo eventuelt prøve og slå lageret litt lenger inn først og så prøve og få det ut igjen..

smøre godt samtidig ;) jejeje skal si hvordan det går jeg ;) takk for all hjelp hverfall :) settes stor pris på! :)

95mod Audi s6 2.2t

85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjulet gikk fint rundt det...

hmmz... men hele saken gikk jo ganske så varmt.. så kan hende det at det har satt seg fast der.. :( FAAAAAAAN... men det er endel og gå på innover der, så jeg kan jo eventuelt prøve og slå lageret litt lenger inn først og så prøve og få det ut igjen..

smøre godt samtidig ;) jejeje skal si hvordan det går jeg ;) takk for all hjelp hverfall :) settes stor pris på! :)

så lagret ligger ikke helt neddi ytterringen?

ikke mulig å få tak på det med ters?

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lagret ligger ikke helt neddi ytterringen?

ikke mulig å få tak på det med ters?

ters er?.. hjulavdrager? nei.. er ikke så mye.. er en halv cm ca. og gå på.. litt mindre kanskje... men fikk tak i brukt bensin pumpe i tank i dag da:) prøve og bytte det og se om det gjør noe med hakkinga når det blir lite bensin på tanken ;)

95mod Audi s6 2.2t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det fiksa :) jeg (med god hjelp av pappa) fikk slått av en del av den lagerringen som sitter på akselen så jeg fikk alle "rullene eller kulene" ut ogda gikk det akkurat og presse over alt det andre...

så tok jeg fatt på dremel'en og kutta den til det smalt og det som satt igjen delte seg ;)

den hadde brent seg på akselen... :\ den så ikke så fin ut, men prøve og fin pusse det lit og se hvordan det blir:)

lagrene skal peke skrått ned mot hverandre ikke sant?

95mod Audi s6 2.2t

Lenke til kommentar
Del på andre sider