Gå til innhold

Turbomåler på GTD

Ranger emnet


trebor87

Anbefalte innlegg

Har planer om å gi min golf 2 GTD 90 mod litt mere ladetrykk.. men da er det litt kjekt å montere en bar måler. Noen som vet om det er lakt opp noen ledninger eller noe til det? eller må jeg kjøpe et sett med følere osv? ev. hvor får jeg tak i det?

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å gi min golf 2 GTD 90 mod litt mere ladetrykk.. men da er det litt kjekt å montere en bar måler. Noen som vet om det er lakt opp noen ledninger eller noe til det? eller må jeg kjøpe et sett med følere osv? ev. hvor får jeg tak i det?

 

TT-måleren bruker ikke følere, den må ha en slange fra innsug og inn i instrumentet. Instrumentet trenger kun strøm inn for belysning.

Selges over alt, feks, BilXtra, Meca, Mekonomen osv.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TT-måleren bruker ikke følere, den må ha en slange fra innsug og inn i instrumentet. Instrumentet trenger kun strøm inn for belysning.

Selges over alt, feks, BilXtra, Meca, Mekonomen osv.

Takker=) :drive2

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trimmet en del på de motorene der ja.... tåler ca 1bar uten IC. Husk å justere dieselpumpen samtidig. Trenger litt mer suppe for ikke å få for høy temp i forbrenningskamrene. Ingen problem å få de til å ladde 1,4. Da går den bedre enn en 1,8 8v GTI!! Men anbefaler ikke det akkurat...:)

`01 9-3 2,2 TiD

 

*For mange VW...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trimmet en del på de motorene der ja.... tåler ca 1bar uten IC. Husk å justere dieselpumpen samtidig. Trenger litt mer suppe for ikke å få for høy temp i forbrenningskamrene. Ingen problem å få de til å ladde 1,4. Da går den bedre enn en 1,8 8v GTI!! Men anbefaler ikke det akkurat...:)

ok. jeg har IC, hvor mye kan jeg stille opp da? Har blitt annbefalt av en gammel bilmekaniker å stille opp til en 0,8-0,9 bar.. motoren har akk bekket 100k kilometer.. bruker di mye mere diesel ved oppstilt trykk?

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en golf 2. med gold 3 motor. TDK MOTOR. der har jeg justert dieseltrykk og turbo trykk. jeg kjører på 1,5 bar i turbo trykk. bilen går veldig bra. ryker litt svart men;) men vurderer stert å skruve ned i gjen. men har kjørt i ca 2-3 måneder nå da.

 

 

Hvordan justerer man disel og turbo trykk?? hellothere

NATS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan justerer man disel og turbo trykk?? hellothere

er en guide her: http://www.golf2.dk/index.php?action=guider&do=vis&guide_id=41

Men hvis jeg gjør det slik, så lader den 1,5 bar.. jeg har blitt annbefalt å kjøre på ca 1.. skal jeg gjøre det samme da, men i stede for å blokke slangen på turbon så stiller jeg trykket på turbon? hvor sitter den skruen?

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår