Gå til innhold

Ekkel lukt av anlegget

Ranger emnet

KingCamel

Anbefalte innlegg

varmt lim eller kjølepasta kanskje? hadde vært lettere om du forklarte litt mer nøyaktig hvor lukten kom fra, og når (hvor lang tid, hvor varm er komponenten osv). kan også være spolene på subben, men de pleier som regel ikke å gi lukten av klor da. har i allefall ikke vært borti den lukten før med tidligere elementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker, men vil tro at lukten kommer fra forsterkerene. Har ikke noe å si om jeg har spillt i 2 minutter eller en time.. Viftene på forsterkerene går, så jeg tror ikke de skal være så altfor varme.

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,nautiluz -> RF/vond lukt - vekker minner?

Jeg og nautiluz testa min STEINGAMLE RF 12 " med DB måler..

DET lukta vondt det!!

Men siden det lukter som klor og ikke ikke brent gummi, er det nok ikke samme symptom som brent spole..

Men prøv bassere og forsterker på annet anlegg..

Lukta det da også, er det stor sjanse for at det er defekt...:)

sorry,mate:(

EDIT:

Forsterkeren og basserne må testes på annet anlegg hver for seg,ja...

men det skjønte du sikkert?

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg spiller ganske hardt med anlegget mitt, så kommer det ei ekkel lukt som kan minne litt om klor.. Hva tyder dette på?

mvh

slik som eg har fått effaring med dei siste åra så vil elektronikk som blir varme avgi lukt. samma er da med annleget mitt heima. høg musikk får forsterkeren til å lukte.

koffor da kommer veit eg ikkje men da kan vera støv som blir brent/svidd bla.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider