Gå til innhold

billigere forsikring. kjappe tips...

Ranger emnet


Limkork

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg gjorde som nevnt på en anne side her, jeg sjekka forsikringa hos postbanken.

Hos vesta, med delkasko på en 240gl 87 kom det på 16k i året :O

Hos postbanken, delkasko på samme bil, 12k i året.

Kun ansvar hos postbanken, samme bil, 8900 i året.

 

Men jeg lurer på en ting, tjener jeg opp bonus med kun ansvar?

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg har ikke peiling

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i Norges Bondelag og få 20% rabatt på bilforsikringen, (medlemskapet koster 350 kr året)

 

Jeg betaler 6600 i året på min Passat ink ungdomstillegg (22 år gammel) med full kasko, leiebil, 4000 i egenandel og 12000 i km. Betalte 4700 for delkasko på min 90 modell 240 som jeg hadde. Fikk også 20% i startbonus så nå er jeg på 50%

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du gjør er at du får faren din til å gå å få et tilbud på papir. Som han har prutet på allerede.. Så regner du om hva prisen blir med din bonus å leverer det tilbake. Så forsikrer du bilen på deg.

Da får du nok en bra nok pris!

Min erfaring er at postbanken ikke er så billig som alle vil ha det til. Det er jo en pris før og en etter uhell vet dere!

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett på førstebil nå, og må innrømme at jeg har sikla endel på E30, og spes 325 da....for morro skyld..bokstavlig talt.

så jeg satt meg selv på saken og sjekka litt rundt med forsikring da.

ringer til IF jeg, og snakker med en hyggelig dame, og får da etter litt røring rundt grøten vite at med full kasko og alt mulig, så vil det koste meg 30,000 å forsikre en 325, 86 model med 148,000 på klokka. og da står den på meg.(billigste jeg fikk, med litt sånn jalla deal og greier var 18,000).

så sjekka faren min hos gjensidige hva det ville koste å sette den på han, og da ble det 15,000 for den minste forsikringen.(og han har 75% over 5 år og enn masse forsikringer hos gjensidige) dette er egentlig greit, for det kan jeg skaffe med litt jobbing.

men så har jeg sett på autodb og finn.no, at det er flere bmw`r der som har 325 motor, men forsikrer dem som 320,323,318 blablabla....

det jeg lurer på da er om det er en spesiell ting man kan fixe på og da lure seg litt unna så forsikringen kan bli en del billigere.

må jo finnes noen lurehull hos forsikringsselskapene også...

 

Heisann...

 

Har hatt en 87 e30 325i selv jeg, på fatter'n med 75% i over 5 år, og andre forsikringer i gjensidige, alså det samme som deg. Men jeg betalte "kun" 6-7000 kr. Du kan jo feks si at ingen under 23 år kjører bilen, det hjelper litt på prisen :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, og det at faren din fikk tilbud på 15000 har jeg vanskelig for å tro..mamma betaler 4000 for en '98 Vectra med full kasko :p

 

Endel modeller bl.a. fra Opel er veldig billige å forsikre. BMW er IKKE det stort sett, så at du tror folk lyver fordi moren din forsikrer en skroten Vectra bør du skaffe deg litt bedre innsikt i prisene på forsikring.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Kask er jo foresten bare å drite i hvis ikke bilen din er helt ny da. Koster bilen under 200000 lønner det seg jo å heller spare å forsikringspremien, og heller bruke den til å reparere en eventuel skade

 

Ikke så smart spør du meg....

 

1) Kjører du ut av veien på glatt vinterføre og totalvraker bilen har du tapt 200'. Delkasko dekker jo ikke selvforskyldt skade...

2) Mange har billån på en bil til 200' . Da KREVER banken full kasko for sikkerhet i bilen (hvis du ikke låner til bil med sikkerhet i bolig...)

Hilsen cj

 

c¨,)

 

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

 

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er unge og har billig forsikring på e30'ene deres, åssen i helvete får dere til det???!? jeg fikk "tilbud" på 8000 med BARE ansvar på e30 320!!?

Mvh

Marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår