Islanwind Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Noen som har erfaring med turbo på C20NE? Noe spes som må gjøres med motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nygård Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Jeg mener blokka er den samma som x20let (turboversonen) man trenger jo olje inn og ut av turboen. stempler må man ha råder og ny topp pakning. sikkert mer som må gjøres. Kansje en tenningsforsinker oxo. er ikke helt sikker kan sjekke dette opp i og me jeg jobber på opel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 C20NE. Har ikke lært meg opel helt enda. Er det samme motor som står i omega a? I så fall. Den kan det kjøres rundt 0,5 bar +- med bare å bytte til tykkere toppakning. Det er motoren som jeg skal ha i kadetten. :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Nei, ikke helt samme motore.... MEN, nå har det seg faktisk sånn at jeg kjøpte omega motor, en 20SE... Og skal kanskje ha turbo på den... Er det bare å få tak i turbo, intercooler, olje greier og ekstra toppakning..? så er det tut å kjør på 0,5-0,7 bar? C20NE. Har ikke lært meg opel helt enda. Er det samme motor som står i omega a? I så fall. Den kan det kjøres rundt 0,5 bar +- med bare å bytte til tykkere toppakning. Det er motoren som jeg skal ha i kadetten. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Nei, ikke helt samme motore.... MEN, nå har det seg faktisk sånn at jeg kjøpte omega motor, en 20SE... Og skal kanskje ha turbo på den...Er det bare å få tak i turbo, intercooler, olje greier og ekstra toppakning..? så er det tut å kjør på 0,5-0,7 bar? Ok kult. 8v eller 16 v? .... Har hørt at det bare er det som trengs her: http://www.opelmotorsport.com Denne motoren er en av de beste motorene opel har laga har jeg hørt. Umulig å kjøre den i filler som org. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Er 8v... 122hk... Beste motoren ja? Fett da... Tror jeg får høre med protrim.. De kan vel det meste.. Men hva pris kommer oljekjøler og intercooler på? Ok kult. 8v eller 16 v? ....Har hørt at det bare er det som trengs her: http://www.opelmotorsport.com Denne motoren er en av de beste motorene opel har laga har jeg hørt. Umulig å kjøre den i filler som org. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Er 8v... 122hk...Beste motoren ja? Fett da... Tror jeg får høre med protrim.. De kan vel det meste.. Men hva pris kommer oljekjøler og intercooler på? Jeg leter litt etter en brukt ic som for plass oppi kadetten. må være ca 50 x 50 tror jeg :) lite! hvertfall penger å spare. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nygård Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Jeg har en slik motor som står i deler den er det 150 hk i kan få den for 2 tusen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Er 8v... 122hk...Beste motoren ja? Fett da... Tror jeg får høre med protrim.. De kan vel det meste.. Men hva pris kommer oljekjøler og intercooler på? Tatt fra boka, så det ikke blir noe forvirring... Detta er de mest vanlige OHC motorene en får tak i: 20SE (90kW, 122,4HK/5400, 175Nm/2600- Omega A) 20NE (85 kW, 115,6HK /5600, 175Nm/3000 - Ascona C, Kadett E) C20NE (85kW, 115,6HK/5400, 170Nm/3000 - Kadett E, Vectra A) 20SEH (95kW, 129,2HK/5600, 180Nm/4600 - Kadett E, Ascona C) Sånn grovt sett er det samme motor, bare med/uten katalysator, servo ol , slikt som stjeler litt hk osv.... Flotte motorer, de lever evig, og en får dem til samme pris som de gamle jøtulene (CIH). Lever evig så lenge de ikke går varme, varme er farlig på OHC da toppen har lett for å bli litt banan... Godt med kjøling er et myst om en skal trimme. Så derfor. Turbo-> behov for oljekjøler ol... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Jeg har en slik motor som står i deler den er det 150 hk i kan få den for 2 tusen Med turbo? Hvor mye lader du i så fall? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 sjekk ut http://www.turbomega.tk ... han kjørte jo runt en stund med 8v turboen sin før han begynte på 16v prosjektet sitt. Kjørte bilen med den motoren, gikk rimelig greit! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nygård Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Med turbo? Hvor mye lader du i så fall? Nei uten turbo. Det er en gammel politimotor som er trimmet. kan få den for 1500 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg