Gå til innhold

Byggeskum og polyester?

Ranger emnet


zn00z

Anbefalte innlegg

HEI! Startet på et lite prosjekt med å bygge til en ny hattehylle med høytaller kasser som skulle/skal se ut som 2 halve sjegler.

 

Startet med å lage til buene og formene til kassa og satt i mellom noen avstivere (MDF), så trakk jeg dette med et tøystoff jeg fant i skoffen til ho mor for deretter sprøyte på med polyretanskum (byggeskum).

Ser nå ut som en kake, har bare gjørt dette med den ene kassen, og kom til å tenke på... er det noe vits å gjøre dette på den andre når jeg seinere skal trekke over med glassfiber? vil ikke skummet løses opp av polyesteren?

Liten MX-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har brukt byggskum med polyester mykje og har aldri opplevd at byggskummet har kollapsa. men skummet må vera ferdig herda.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener ikke at alt skummet kollapser men at det blir småe groper i byggskummen.........

 

oki.den er eg med på. da har eg opplevd, men da hadde eg formykje herder i.meine at da er herdaren som kan så skummet til å "smelte"

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man får tak i det på Maxbo Byggmakker o.l.

 

Men brukere dere bare byggeskum, så polyester? Blir ikke det ikke sterkere med litt glass fiber også?

 

man får byggeskum i dei fleste byggevareforretninger. biltema sin er og fult brukanes. man må sefføleglig bruka glassfiber i tillegg. eller så vil da bli sprøtt og du vil bruka veldig mykje polyester for få styrke på da du lager

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå er jeg snart i mål, etter å ha laget til en front på mine høytallere i mdf, laget buer og avstivere, trekt dette og skummet på med byggeskum!

Skjert til og pusset ned og trekt med 3 lags glassfiber, sparklet med glassfibersparkel og litt finsparkel når jeg gikk topp for den sterkesete ;)

Tilslutt trakk jeg dette med høytaller/hattehyllestoff og endte opp med dette resultatet:

 

minsin2.jpg

minsin1.jpg

minsin3.jpg

 

Ble ganske fornøyd med skjøtene jeg endte opp med, men kunne vært foruten noen av limrestene jeg etterlot meg som en amatør :S menmen..

Nå venter jeg bare spent på høytallerene som ventes denne uka :)

Liten MX-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Byggeskum fra biltama er bare å kaste! Brukte en fra jobben på en av mine kasser (altså den jeg startet med) og var så fornøyd da jeg begynte å pusse på det utrolig fine og harde skummet, men derimot neste kasse brukte jeg biltemaskum og det var elendig, men brukbart...

 

Skummet fra jobben er sikkert kjøpt hos Byggmakker...

Liten MX-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår