Gå til innhold

diskant problem

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Var på vei hjem og følte behovet for litt skikkelig musikk med trykk, så midt i sangen så virket det som om diskanten ble puttet i en pappkasse og spilte igjennom der. Jeg sjekket forsterkeren om det var noen kabler som lå løst, eventuelt overledninger eller lignende, men nei. Siden jeg brukte tynne orginal kabler så byttet jeg disse for å se om det ble bedre, men nei. Tenkte å kanskje det kunne være at lp/hp funksjonen var switchet om, men nei!

Så i ettermiddag så spilte jeg samme sangen igjen, (Daft punk - one more time)

Så ble lyden helt grei en liten stund, men da jeg en annen sang kom på med samme volum, så ble det papp lyd igjen. Siden det er samme lyd i begge høytalerne regner jeg med det er forsterkeren som er problemet, jeg har gått over kablene, å prøvd å koble til alt på nytt for å være sikker, men fortsatt det samme. Noen som har noen tips?

Det er en power accoustic g640-4. å et par soundstream xta.6,5 det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vei hjem og følte behovet for litt skikkelig musikk med trykk, så midt i sangen så virket det som om diskanten ble puttet i en pappkasse og spilte igjennom der. Jeg sjekket forsterkeren om det var noen kabler som lå løst, eventuelt overledninger eller lignende, men nei. Siden jeg brukte tynne orginal kabler så byttet jeg disse for å se om det ble bedre, men nei. Tenkte å kanskje det kunne være at lp/hp funksjonen var switchet om, men nei!

Så i ettermiddag så spilte jeg samme sangen igjen, (Daft punk - one more time)

Så ble lyden helt grei en liten stund, men da jeg en annen sang kom på med samme volum, så ble det papp lyd igjen. Siden det er samme lyd i begge høytalerne regner jeg med det er forsterkeren som er problemet, jeg har gått over kablene, å prøvd å koble til alt på nytt for å være sikker, men fortsatt det samme. Noen som har noen tips?

Det er en power accoustic g640-4. å et par soundstream xta.6,5 det er snakk om.

Hvor holder du til?

Jeg har signalkabler du kan låne og prøve med hvis du holder til i Akershus-området.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et desperat forsøk! :) hehe

men innser vel at det må vel utskiftninger til ja.

hele skitet, må si sikkert som den eneste her på forumet, men ss høytalerne mine var ikke like gode som jeg hadde forventet meg, litt skuffet egentlig.

ikke pga at de plutselig bestemte seg for å droppe diskanten, men sånn allround.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropos pahf, jeg kom til å tenke på at muligens du har en eller annen form for termisk motstand i serie med diskantene dine, de pleier å dempe/kobles ut etter noe høyt spilling. Det er en PTC eller en lyspære som regel i serie med diskanten som er innebygd i den passive delfiltre. du kan oppne den og ta noen bilder så skal vi "pekke" dem ut for deg... da kommer vel den diskanten mer til sin rette og.... den "sikringen" er der for å beskytte den stakkars diskanten mot folk som deg... hehe... men siden du har stor nok amp til de så skulle fungere bedre uten den PTC. Ta bilder av pasive delefilter!! cheers

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider