Mad_Maxx Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Fordi når du har luftmengdemåler så må all lufta gå gjennom den før den går inn i motoren, derfor boksen for å få alt samla.. Har ikke satt meg inn i prinsippet til MAP... Opplys oss skidracer! Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Hvorfor må man ha resonansboksen? Fordi når du har luftmengdemåler så må all lufta gå gjennom den før den går inn i motoren, derfor boksen for å få alt samla.. Har ikke satt meg inn i prinsippet til MAP... Opplys oss skidracer! Tja.. Har ikke helt satt meg inn i dette jeg heller. Men den måler vel bwnsin/forbrenning på eksossiden? Egentlig burde jeg vite dette da jeg har MAPsensor selv.... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 MAP (sensor) = Manifold Absolute Pressure, den måler undertrykk i innsugsmanifolden og sender et signal ut i fra det til ECU som regner ut hvor mye luft motoren trekker inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 MAP (sensor) = Manifold Absolute Pressure, den måler undertrykk i innsugsmanifolden og sender et signal ut i fra det til ECU som regner ut hvor mye luft motoren trekker inn. Ah riktig... Det er det de små følerene innerst på traktene er da... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet September 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Er det noen forskjell på HK mellom silver og black top? Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Kopierte fra ae86 infotråden. Fjerde generasjon 4A-GE juni'91 - mai'95 Sølvgrå topplokk med krommet skrift. Derav "Silver top". Den første med 20 ventiler og separate gassspjeld. Gir 160hk på papiret. Ulempen med denne er at du får ikke høre gromlyden fra innsugene pga AFM/Luftmengde(masse?)måleren. Da MÅ du kjøpe deg en: Femte og siste generasjon mai'95 - 98/99? Sort plastlokk.. hmm... hva om vi kaller den.. ja du vet Den yter på papiret 165hk, men det er "ingen" som har fått ut mer enn ca150hk på rullende landeveg. Det gromme med denne siste generasjonen er at den bruker MAP-sensor hvilket vil si at du kan røske av den digre stygge resonansboksen og la fire trompeter synge sin vakre sang. Låter som BDA-escroten til Mattis. Ellers stiger kompet jevnt fra 9.4 på blåtoppen til 11:1 på blacktop. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet September 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Blir det ikke noe tull med innsprøytninga hvis man fjerner resonansboksen uansett? Hvordan blir det med luftfilter da....? takker for all info Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Blir det ikke noe tull med innsprøytninga hvis man fjerner resonansboksen uansett?Hvordan blir det med luftfilter da....? takker for all info Om du fjerner boksen blir det åpent innsug rett inn i motoren, med støv og alt det tilhørende ja.. De fleste monterer filter rett på traktene, eller kjører med åpene trakter, og unngår grusveier. Jeg personlig ville hatt "sokker" eller filter over traktene, og kanskje kørt uten på bane, for å nyte lyden :D Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Man får vel gjerne noen små sopp filter som kan settes på yodude Blir vel å satse på det da..... N/A Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet September 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Der var ny bakaksel annkommet verkstedet..... Blir byttet på torsdag eller iløpet av helga :) så blir det piruetter :driving Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet September 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Der har jeg ordna meg felger..... Disse få holde foreløpig! Er 4x 100 men skal bestille spacere med ombyggings boltsirkel fra 4x114,3 ->4x100 fra ebay http://cgi.ebay.com/ebaymotors/4X4-5-4X114-3-to-4X100-WHEEL-SPACERS-S13-240SX-AE86-SSR_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ42614QQitemZ7997305360QQrdZ1 Her er noen bilder: Når jeg fikk dem idag: Etter en runde med Autosol: Forskjell? prøve holding mot bilen: Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 :pray najs! hellothere Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Synes de var ganske fete jeg!! hva slags merke, og hva slags dimensjoner er de? Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet September 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 ligner på ATS mener jeg..... men det stod noe annet, husker ikke hva :rolleyes: var noe ukjent..... Dimensjonen er 13" bredden er jeg ikke sikker på enda, Står en lappe på felgen at den er laget for 69 til 73 opel well Ble greie nok inntil videre, etter jeg pussa dem.... Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Må si fra når du blir lei av de:D Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.