Gå til innhold

ALPINA BMW i tromsø

Ranger emnet


jossa

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette bildet er tatt for 1 1/2 år siden, like etter at jeg kjøpte min BMW og jeg og dama var ute å kjørte.. Den kjørte opp mot svenskegrensen her ved Narvik..

 

http://www.bimmers.no/albums/album103/DSCF0071.jpg

Det der var ikke bra! Som Dr_S sa, hvem er det som setter noe så styggt på en så fin bil?! :shake

"Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort."

George Best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Det hjelper med vinge på bilen når du har chipet, fjernet sperre, sport avgass, mm ...... Når du når 250km/t og går opp mot 310 ville ikke jeg vært uten den vingen....

 

En mindre vinger har vært på, men gav ikke det samme...

 

De hore-vingene du kan få originalt/mindre vinge fungerer jo også mer som pynt enn hva denne vingen gjør....

 

V12 POWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe godt poeng.... Nei her i Tromsø er jo veien for jævlig (lite vits å kjøre fort i byen), men Sverige funker bra ;)

 

Jo takk.... Hehe det er veldig mange synspunkter på bilen, noen liker vingen, noen liker stripene, og noen liker begge deler... Er vel det samme som "noen liker datra, noen liker mora og noen liker begge deler" Skal forresten få nylakk til høsten, så da får vi se....

 

Men som sagt en herlig bil å kjøre....

 

 

Noen BMW klubb her i Tromsø ? Noen som vet når det skal være noe biltreff her i nærheten?

 

V12 POWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker, det blir en overraskelse.... Skal ordne alle småskavanker til hösten, så tenkte jeg fikse den så pass opp at jeg skal ha den på utstilling....

 

Var utstillingsbil(lydbil) i Tyskland, men de ribbet stort sett alt av den da de solgte den videre....

 

 

Er det du som har en svart 200sx? Rå bil det også.... du får stoppe en gang så vi får tatt oss en prat, også så jeg får sett bilen din ;)

 

V12 POWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Alpina B12 5.0 er basert på M70 motoren som man finner i 850Ci (1993-1994). Fra og med 1994 til 1999 tok M73 motoren over. Alpina B12 5.0 er forøvrig 97 eksemplarer. Storebror Alpina B12 5.7 er basert på S70 motoren fra 850Csi og er kun produsert i 57 eksemplarer. Den klare drømmen tror jeg imidlertid ville ha vært 830i som kun har blitt produsert 18 eksemplarer av.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Det hjelper med vinge på bilen når du har chipet, fjernet sperre, sport avgass, mm ...... Når du når 250km/t og går opp mot 310 ville ikke jeg vært uten den vingen....

 

En mindre vinger har vært på, men gav ikke det samme...

 

De hore-vingene du kan få originalt/mindre vinge fungerer jo også mer som pynt enn hva denne vingen gjør....

 

V12 POWER

 

Hei du

 

hva slags motor har du bilen din, siden du klarer 310 kmt.

En original B12 5.0 klarer ca ekte 280 kmt med sine temmelig oppegående 350 Hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han hatt S70 motoren skulle jeg trodd på de 310 km/t :)

 

Hadde det vært snakk om en B12 5,7 Coupe ville 310 kmt vært realistisk, men det krever relativt heftig trimming på en "vanlig" 850 motor for å klare 310 kmt.

Og jeg antar at det IKKE er snakk om en B12 5.7 motor....., den er det ikke akkurat flust av hverken i Norge eller andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

 

hva slags motor har du bilen din, siden du klarer 310 kmt.

En original B12 5.0 klarer ca ekte 280 kmt med sine temmelig oppegående 350 Hk.

 

Han skriver opp mot 310, han mener sikkert rett over 260 eller noe. Tviler på man trenger en slik vinge forde om

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med den vinga var vel bare årets dumeste unnskyldning.

Må da være noe annen aerodynamikk og få til en så pen bil hvis han absolutt skulle klare 310..:web

 

Jaja, denne bilen hadde hvert mye pener uten de stripene og uten den vinga.

 

Ha en god dag.

Joachim

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Joda, du har nok veldig rett angående de 300km/t. Jeg har selv aldri hatt bilen oppe i det, men firmaet(eier av bil eier av firma) jeg kjøpte den av sa at det ikke skulle være noe problem(bilen er brukt som utstilling og testbil tidligere i tyskland). Skrytemåling kaller vi vel gjerne det, da den reelt sikkert ikke går i mer enn 280-290km/t. Vinge eller ikke vinge...., og er det ikke kjedelig å se en standard 850, er jo så mange av de..... Men men, smaken er som baken ;)

 

Er det forresten noen andre BMW 850 i Tromsø? Har ikke sett noen, men nå når jeg skulle bytte frontrute på bilen, var det hvist en til som hadde BMW 850 som skulle gjøre det(sa firmaen)...

 

Ellers er det chippet og fjernet sperr... har sportavgass til den, men hadde ikke tid å bytte til det i år.... Men med rake rør får du vanvittig mye mer ut av V12`ern.... Nå er den ganske treig, og det hjelper ikke på å måtte kjøre inne i Tromsø by(50 -30 soner), slik at den soter seg til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår