stigkri Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Har nylig bygd om min golf CL til gti 16v.. var i sverige og hentet delebil, og når vi fikk bilen hjem bytta vi over motor, girkasse og forstilling + seter.. Andre deler ligger avlagt til det blir tid til montering... Men min motor den drar bare ut på kutt, det er ikke den "eksposjonen" som det skal være på disse motorene...Bilen har stått mye i det siste,, den har gått 3000 på 3 år... og det er en KR motor... Noen som vet hva det kan være?? Setter pris på svar... :naaaws Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 drar bare ut på kutt ? du må nesten gi en bedre beskrivelse av egenskapene som er feil med motoren.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 den drar jevnt helt ut på kutt.. men ifølge folk på volkswagen verksted skal den nermest eksplodere på 3500- 4000 rpm... jeg kan ikke bedømme dette selv siden jeg aldri har prøvd en "orndtli" 16v... den klarer heller ikke å spinne i 2.gir på tørr asfalt med 175 dekk....??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 hva mener du med kutt? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Det er noe i systemet som gjør at motoren kutter på 7300rpm.. sikkert for ikke å skade motoren, eller noe....:P er jo ikke noe kraft så høyt oppe på registeret uansett... jeg tror jeg har lest at den kutter bensintilførselen på ca 7300.. eller noe sånnt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 turtallssperra.. at motoren din ikke "eksploderer" kan være mange av årsaker, daukjørt osv. Edit, ikke at jeg har hørt at 16V "eksploderer". Min holder bare draget lengre enn 8V motoren. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Ikke at jeg er ekspert på verken golf eller motor. Men det virker som en dum ide og kutte bensintilførsel på så høyt turtall. Bensinen er jo en del av smøringa liksom. Heller tenninga som kutter? hvis det er det du mener med "kutt" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 1,8 16v har turtallsperre på 7300rpm, så ikke noe annet enn det som skjer når den kutter. Blir klart mer liv i den ved 3500-4000rpm, men å si at det eksploderer er å ta litt hardt i. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Det er nok gnisten som forsvinner, ikke bensinen. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Jaok... Er vel sikkert gnisten som kutter, men jeg tror likevel ikke den er så "kvikk" som den skal være... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Sikker på at det er en KR motor og ikke en PL? PL har en slappere innsugskam og skal vist ikke være like "hissig". Hvor langt har du kjørt med motoren siden du bytta? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet August 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Har kjørt ca 2000km... Jeg fant jo en boks i midtkonsollen, å når folkene på verkstedet trykket inn delenummeret på dataen, kom det opp at det var en"tomgangs stabilisator..eller noe sånnt".,til en KR motor.. Og PL motoren har jo også katalysator, å det var verken katalysator eller lambdasonde på delebilen... :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Om du ser på motorkoden, så finner du fort ut om du har en KR eller PL. :) Står på toppen, helt nede mot blokka på høyre side sett forfra. (Mot girkassa) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg