Gå til innhold

Bygge med glassfiber. hva koster det?

Ranger emnet


Blast_off

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte mitt først på en lokal båtsjappe, men fant fort ut at han tok alt for mye for det. Så jeg tok turen til biltema og kjøpte Både Glassfiber, polyester og herder!

Sjekk priser her:

 

Glassfiber matter (anbefaler 10 meter)

 

Polyester (anbefaler 5 liter) det går med mye

 

Herder

 

Jeg la 3 og 4 lag til min bass kasse. Noen mener mer, men det holdt for meg!

Current: '02 VW Golf TDI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring med tre forskjellige "leverandører", blir gjennomsnitts prisen på 55,- kr/L for polyester, og noe det samme pr/meter for strie.

 

Carbon koster flesk!!

 

Rowing matt som er en tykkere vevd glassfiber strie koster vel kan jeg tenke meg i underkant av90,- til 100,-kr.

 

På disse kassene gikk det med 6-8 liet polyseter og 6 meter strie..

Neonbygging2005012.jpg

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mitt først på en lokal båtsjappe, men fant fort ut at han tok alt for mye for det. Så jeg tok turen til biltema og kjøpte Både Glassfiber, polyester og herder!

Sjekk priser her:

 

Glassfiber matter (anbefaler 10 meter)

 

Polyester (anbefaler 5 liter) det går med mye

 

Herder

 

Jeg la 3 og 4 lag til min bass kasse. Noen mener mer, men det holdt for meg!

 

Er det noen fordel å legge dette inni en kasse laget av 22 mm MDF eller er det bare tull? Brukes det mest til å lage spesielle former?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke polyester blandet med herder, å ta det utvendig på kassa.

(men uten glassfiber matte) Så den blir helt tett,,,,,,.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strie koster vel rundt 240kr på biltema for akseptabel mengde (rull)

 

Polyester, her kan du like gjerne kjøpe en 10 liters dunk til 500kr med en gang, så har du litt å gå på, og er som regel dyrere å kjøpe flere små..

 

Så må du huske pensler, ruller, osv, koster jo det også....

 

Hvor mange lag du skal legge kommer litt an på åssen høyttaler du skal ha i kassen..

Men til subkasser så bør du ha minimum 4 lag.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strie koster vel rundt 240kr på biltema for akseptabel mengde (rull)

 

Polyester, her kan du like gjerne kjøpe en 10 liters dunk til 500kr med en gang, så har du litt å gå på, og er som regel dyrere å kjøpe flere små..

 

Så må du huske pensler, ruller, osv, koster jo det også....

 

Hvor mange lag du skal legge kommer litt an på åssen høyttaler du skal ha i kassen..

Men til subkasser så bør du ha minimum 4 lag.

 

Ok hvor er det normalt å bruke glasfiber når en bygger bilstereo.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Jeg jobber med å støpe båter i glassfiber, og når jeg kjøper fra jobben min, så betaler jeg innkjøpspris på 17 kr/l polyester, og mellom 35 og 370 kroner pr kvadrat for glassfiber... spørs hvordan det er vevd, tykkelse, og formål... selvfølgelig også sprøhet/bøyelighet... skal du støpe basskasse bør du bruke minst fire lag, så blir den ikke myk og for bøyelig, så den lager ulyder... Skal du støpe skjørt bør du bruke to til tre lag, og bruke veldig bøyelig glassfiber, og ikke for mye polyester, polyester kan gjøre det sprøtt... bedre å bruke litt mindre og heller rulle skikkelig hardt med aluminuims rull med riller... Skal det tåle litt, så er min erfaring som reparerer sprekker i båter, at biltema polyesteren, som ikke er til industrielt bruk, lett blir av annen kvalitet enn resten av båten, og ikke "henger med" hvis båten bøyer seg litt, og sprekken kommer tilbake... men tror ikke det har noe å si på basskasse/skjørt til bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår