bcrazy Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 har en 940 som har gått 312 tusen. Den går litt ujevnt på tomgang og fusker litt når den er helt kald. Har hørt litt på forum i usa (http://www.forums.turbobricks) og det er flere der som har sendt inn dysene til kontroll og rensing. Dysene kunne sikkert trenge det etter så mange km. Hvor i Norge kan jeg få gjort dette? På volvo på økern hadde de aldri hørt om at noen gjorde dette... Ting som helles på tanken har jeg prøvd, det hjelper fint lite. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 har en 940 som har gått 312 tusen. Den går litt ujevnt på tomgang og fusker litt når den er helt kald. Har hørt litt på forum i usa (http://www.forums.turbobricks) og det er flere der som har sendt inn dysene til kontroll og rensing. Dysene kunne sikkert trenge det etter så mange km. Hvor i Norge kan jeg få gjort dette? På volvo på økern hadde de aldri hørt om at noen gjorde dette... Ting som helles på tanken har jeg prøvd, det hjelper fint lite. hmm.. har du sjekket etter feilkoder? sjekket luftfilter, er det tett? hvordan ser dine tennplugger ut? kan også være drivstoff-filter som er tett? i usa, har de også noe som heter "seafoam" (søk på turbobricks), som de mater motoren med, til den kveles.. så lar de den stå litt og fyrer den opp etterpå. da løsner kulloksydene som har hengt seg fast inni motoren.. kommer visst en jævlig røyksky, så det er ikke noe triks å gjøre det i byen!! kan også være lurt å tipse brannvesenet om at du kommer til å røykelegge et rimelig svært område. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 haha hvor får man kjøpt sånn??? Tviler litt på at man røyklegge såppas at brannvesen burde informeres.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 haha hvor får man kjøpt sånn??? Tviler litt på at man røyklegge såppas at brannvesen burde informeres.. http://www.forums.turbobricks.com/showthread.php?t=32217&highlight=seafoam http://www.seafoamsales.com/ Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 har ingen feilkoder. Luftfilter bytter jeg hver 10.000 km. Tennpluggene ser bra ut. Bensinfilter ble byttet for ikke så alt for lenge siden. Det er ikke snakk om noen stort problem her. Bare det at bilen ikke går like jevnt på tomgang som når den var ny. Har lest om folk som har fått renset dysene og fått jevnere gange og litt mindre bensin forbruk. Tror ikke jeg vil satse på seafom greia, litt skeptisk. Tror heller ikke det er så voldsomt med avleiringer. Innsugskanalene er hvertfall helt rene. Må jo finnes firmaer som driver med slikt. Har lett i gule sider uten særlig hell. Alt i alt så er motoren i meget bra stand, går bra bruker, minimalt med olje. Vil bare blir kvitt den lille fuskinga når den er kald og at den skal gå super jevnt på tomgang. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 dra til spesial verksted som reparerer sånt.. fins dyserensere og dysetestere på fler verksteder. veit om et i byen her, men blir langt for deg Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 dra til spesial verksted som reparerer sånt.. fins dyserensere og dysetestere på fler verksteder. veit om et i byen her, men blir langt for deg Bilr ikke så langt Hva heter det? Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Jeg reparerte en bil 740 med slike symptomer. Jeg renset spjeldhuset og byttet tilbakeslagsventilen på pumpa, bilen ble som ny. For å finne ut om du har møkkete spjeldhus, så klem sammen slangen fra tomgangsventilen - stopper den da er spjeldhuset møkket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 rensen speldhuset for ikke lenge siden Tilbakeslagsventilen til bensinpumpa? Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 rensen speldhuset for ikke lenge siden Tilbakeslagsventilen til bensinpumpa? Sitter på pumpa, ser ut som en nippel bare. Enkel og bytte. For å finne ut om den er ødelagt eller ikke så mål bensintrykket, synker det etter stopp er det havarert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg