aka_stian Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Legger denne inn her etter lite respons i lakk og karosseri forumet. Fikk rieger sideskjørtene mine idag. Men litt usikker på hvordan jeg skal gå frem når de skal festes. Fikk med 2 sikaflex og 10 popnagler og det var det. Var også en voldsom kant på disse skjørtene. Er det slik med alle sideskjørt eller? Hvordan har andre folk gjort dette her. Første som slo meg var at her må de slipes skarpe på kanten og så må det sparkles og lakkes over for å få det bra. Trenger noen stalltips fra folk som har gjort dette før. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Enten fester du de med klips i kanalen, men da må du først borre hull til klipsene, eller så bruker du sikaflex (slags lim). På BMW sideskjørt borrer man hull med en mal først og klipser det fast til karosseriet. Usikker på hva slags skjørt du har til hvilken type bil. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 92 passat. Rieger sideskjørt som sagt... Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet September 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Ingen som har noe tilføye? Har letet litt rundt på nettet men har ikke funnet noen guider eller noe slikt. Er bare interessert i å høre hvordan andre folk har tilpasset sine sideskjørt. Kan være greit med en liten pekepinn siden jeg ikke har prøvd meg på sideskjørt før. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 har stylet endel biler... alacocaina 1:skru gjerne sideskjørtene inn i hjulbuene(2 forann og 2 bak, da kan sideskjørtet fjernes etter du har skrudd ut skruene og skjært i sikaen med tapet kniv)...(rust? skal da ikke ha bilen i 10 år ?) 2:gå med sikaflex langs kanten oppe helt bak og press sideskjørtet inn med gjengeklemmer eller liknende.. dett gjøres etter lakkering selvfølgelig, resultat? slik som alle andre, bra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet September 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 ikke den mest troverdige forklaringen jeg har sett... Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 ikke den mest troverdige forklaringen jeg har sett... Så sant sideskjørtene ikke må tilpasses, er det jo slik det bør gjøres.. Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 aka stian, eh? Trenger ikke blande inn atomfysikk ved montering av sideskjørter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet September 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 aka stian, eh? Trenger ikke blande inn atomfysikk ved montering av sideskjørter... Neida, men tror ikke den framgangen fungerer i dette tilfelle. Eller pleier folk å beholde denne sinnsyke kanten øverst på sideskjørtene? Kan jo umulig se noe bra ut, selv etter lakkering. Og nei, rust vil vi ikke ha. Selv ser jeg for meg at øverste delen av skjørtene må slipes mye tynnere, limes på kanalene som du sa for så å sparkle og herje for å få den kanten usynlig. SÅ kan det lakkeres. Da vil jo også sideskjørtene se mer ut som en original del av karrosseriet. Mulig jeg tar feil, men slik ser jeg for meg at det må gjøres. Inspill anyone? Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg