Gå til innhold

Min nye bil.....Passat Satsjonsvogn

Ranger emnet


Hole

Anbefalte innlegg

Da var "ny" bil ordnet, solgte Golfen på tirsdag og i helga var jeg i bryllup på Bud. Der fikk jeg også anledning til å se på en bil jeg har ringt på, en '95 mod Passat Family Stasjonsvogn, jada Family, høres veldig tøft ut ikke sant.

 

Den har rullet 150k, har en 2 liter på 115 hester og svart interiør. Fullt servicehefte og tilsynelatende god stand. Litt små tjafs når det gjelder lakk og finish men det er tross alt en 10 år gammel bil.

 

Planene er igrunn ikke så veldig omfattende, men jeg tror det kommer til å se bra ut. Sette på VR6 lippe på fangern, ny grill, senk, fete 17"ere og muligens ei fin potte.

 

Luftsportsfilter, som kona kaller det, skal monteres og stereo skal med tida også bygges, blir sikkert noen skjermer i nakkestøttene slik at dattera mi kan se på bilfilmer når vi er på tur.

 

Skal slenge inn bilde når jeg får bilen til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var "ny" bil ordnet, solgte Golfen på tirsdag og i helga var jeg i bryllup på Bud. Der fikk jeg også anledning til å se på en bil jeg har ringt på, en '95 mod Passat Family Stasjonsvogn, jada Family, høres veldig tøft ut ikke sant.

 

Den har rullet 150k, har en 2 liter på 115 hester og svart interiør. Fullt servicehefte og tilsynelatende god stand. Litt små tjafs når det gjelder lakk og finish men det er tross alt en 10 år gammel bil.

 

Planene er igrunn ikke så veldig omfattende, men jeg tror det kommer til å se bra ut. Sette på VR6 lippe på fangern, ny grill, senk, fete 17"ere og muligens ei fin potte.

 

Luftsportsfilter, som kona kaller det, skal monteres og stereo skal med tida også bygges, blir sikkert noen skjermer i nakkestøttene slik at dattera mi kan se på bilfilmer når vi er på tur.

 

Skal slenge inn bilde når jeg får bilen til uka.

 

 

Gratulere!

høres bra ut dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var senkefjærer ordna, er ikke helt sikker på hvor mye de senker, men ifølge han jeg kjøpte med ca 30mm.

 

Var heldig med det kjøpet, betalte kr. 500,- og de er helt nye, ikke vært påmontert engang :D

 

Torodd: Motorrommet ditt var veldig fint og reint, hva brukte du når du vasket det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensin, avfetningsmiddel og høytrykkspyler

 

Det første jeg gjore var og sørge for at motoren ikke svettet. (byttet pakninger og slanger osv)

 

Så tok jeg bensin på en Jif flaske å sprøytet på motoren, spylte av med Høytrykkspyler. Sørg for å få vekk all besinen, og ikke få bensin på lakken

 

så tok jeg å dynket motoren inn i avfettningsmiddel, la d stå 2-3 min. skrubb godt med en svamp eller noe. Jo lengere tid du bruker jo finere blir d. og spyl av!! :thumb

 

funket må min bil. gjørs på eget annsvar!!

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med über bil :D

har samme bare i GT utgave :P

har rulla 207k km og eneste problemet jeg hadde var litt svetting fra topplokket (byttet pakningen) og at coilen gikk :P

Ellers ikke hatt noe problem med den, og blir nok nyere passat neste gang jeg skal kjøpe meg no bil :P

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

 

Stod å kikka ned i motorrommet i dag og fikk meg en fin overraskelse.

 

Det viser seg til å være alarm på bilen, er riktig nok en gammel Defa 500X, men de er gulle gode ifølge montøren på jobben min. Forrige eier visste ingen ting, heller ingen merker som indikerte no sånt.

 

Gikk over å sjekket den og alt jeg trenger å gjøre er å bytte panserbryter og kode opp to nye fjernkontroller happyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår