hodetunderarmen Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 skal overhale en volvomotor fullstendig, tenkt å bytte alle lagre, pakninger og hele pakka, men lurer på om jeg klarer å gjennomføre prosjektet. noen som vet om noen sider på nettet der de har gjort en tilsvarende jobb? noen med tips på hva jeg bør gjøre og hva jeg ikke må finne på å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 En ting du må være nøye med er lageråpningen (klaring mellom lager og aksling). Om du ikke har utstyr til dette så frarådes det egentlig og gjøre dette selv. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Den første forutsetningen for å i det hele tatt løsne en mutter bør være nødvendig litteratur. Verksted håndbok er et must. Der står det max tillate klaring, moment og i hvilken rekkefølge (og hvordan) du skal demontere, skifte ut og sette sammen en motor. Jeg overhalte en Volvo B21A motor, å det gikk veldig greit, tok meg god tid, siden det ikke var min motor. Enda jeg sikkert kommer til å ta det "nice and easy" på min egen også. Neste forutsetning bør være å ha alt det nødvendige utstyret :) Ellers er Volvo noen av de enkelte motorene du kan skru på! Trøst deg med det. Det var en kar som sa: "Volvo er som legoklosser i stort format" og det stemmer bra :) mvh Trydal Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hodetunderarmen Skrevet August 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 var vel igrunn det som var tanken at volvo er en lett motor å skru på. men hva skal jeg regne med at dette skal koste? bør jeg smelle på med ny kam med en gang eller kan jeg mle hvor mye den er slitt og vurdere ut derifra...er vel ikke all verdens med penger for en kam når man først er i gang...digg med allt nytt lissom. noe av dette jeg bør få et verksted til å gjøre?(helst slippe) husker for mange år siden en kammerat av meg skulle trimme en Wv motor og da måtte vi presse på et tannhjul ved å fryse ned akslingen og kuke tannhjulet i olje før vi presset det på. det var nærvepirrende. håper jeg slipper det. Men finns det ingen sider på netttet der noen har gjort noe tilsvarende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 var vel igrunn det som var tanken at volvo er en lett motor å skru på. men hva skal jeg regne med at dette skal koste? bør jeg smelle på med ny kam med en gang eller kan jeg mle hvor mye den er slitt og vurdere ut derifra...er vel ikke all verdens med penger for en kam når man først er i gang...digg med allt nytt lissom. noe av dette jeg bør få et verksted til å gjøre?(helst slippe) husker for mange år siden en kammerat av meg skulle trimme en Wv motor og da måtte vi presse på et tannhjul ved å fryse ned akslingen og kuke tannhjulet i olje før vi presset det på. det var nærvepirrende. håper jeg slipper det. Men finns det ingen sider på netttet der noen har gjort noe tilsvarende? jeg anbefaler deg å heller kjøpe en b230ft/fk fra 95'->, for ca. 15.000kr innmaten duger til ca. 340-350hk Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg