Hot Rod Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Trenger man noe spesialverktøy for å: 1. Ta av flexplata. 2. Montere svinghjul. 3. Montere clutch. På CSB? Tenker først og fremst på dette med at det ikke skal bli ubalanse i svinghjulet og at det clutchen blir sentrert korrekt. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Momentnøkkel og sentreringsverktøy for clutchen. Det siste har jeg aldri brukt, kun sentrert på øyemål (bruk heller litt tid og vær nøye). Er bare å være forsiktig ved montering av kassa, har gått fint hver gang for meg hvertfall. Du må vel presse i et svinghjulslager i veiva di? (Ettersom den ikke har hatt manuell kasse før). Bare å bruke en stor pipe og banke det forsiktig inn.. Er misunnelig på girkassa di! ;) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Takker for info nok engang! Vent litt med å være misunnelig. Kassa er jo ikke testet ennå. Selv om han på Techline på Harestua virker seriøs, er det alltid en sjanse å kjøpe en slik kasse brukt. Tross alt er det de færreste eiere av T-56 utstyrte Camaro'er/Corvette'r som putrer forsiktig rundt i sneglefart hele tiden... Selv om T56 kassa jeg har kjøpt utvilsomt er solid, regner jeg med den har fått kjørt seg grundig ved flere anledninger også. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Vil på det sterkeste fraråde å montere clutch på øyemål. Skummelt sted å få kast. Sentreringsverktøyet koster ca ingenting, og fås ofte med når du kjøper clutch Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Kast? Har du fått kast av å montere clutch på øyemål før? Sentreringa er kun for å kunne tre inngående aksel til girkassa gjennom lamellplata/navet og treffe svinghjulslageret ved montering - første gang du tråkker inn clutchpedalen, "henger" hun lamellplata "i friluft" og sentrerer alltid seg selv på denne måten etter det. Mulig du tenker på trykkplata i forhold til svinghjulet, men dette har hatt egne styretapper på alle biler/merker jeg har bytta clutch på... Derfor jeg reagerer og har litt vanskelig for å tro det, no hard feelings :) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Noen som kan skaffe en "exploded view" tegning av clutch, clutch hus, svinghjul og svinghjulslager til T56 kasse på Chevrolet smallblock? Huff, dette har jeg altfor lite peiling på... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Kast? Har du fått kast av å montere clutch på øyemål før? Sentreringa er kun for å kunne tre inngående aksel til girkassa gjennom lamellplata/navet og treffe svinghjulslageret ved montering - første gang du tråkker inn clutchpedalen, "henger" hun lamellplata "i friluft" og sentrerer alltid seg selv på denne måten etter det. Mulig du tenker på trykkplata i forhold til svinghjulet, men dette har hatt egne styretapper på alle biler/merker jeg har bytta clutch på... Derfor jeg reagerer og har litt vanskelig for å tro det, no hard feelings :) No hard feelings taken cheers Trykkplata jeg var opptatt av ja Har ikke gjort dette på sbc, kun Ford. Montert Centerforce Dual Friction clutch kit (trykkplate og disc) og den har IKKE guide-pinner, derfor var det rimelig viktig å bruke sentreringsverktøy for å unngå ubehageligheter. Med andre trykkplater ser jeg at det ikke er noe problem, da lamellplata vil sentrere seg selv slik du skrev. Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Hot Rod, du kan kanskje ha utbytte av denne. Owners manual til Tremec t-56 (Kan ta litt tid å laste ned hvis du har modem. Gikk faktisk litt tregt på bredbånd også) http://www.ttcautomotive.com/English/media/pdfs_autogen/T-56_Service_Manual.pdf Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Takk for infoen, jeg har også funnet denne. Tenkte mer på noe som viser montering av clutch og gearkassa på motor også. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 No hard feelings taken cheers Trykkplata jeg var opptatt av ja Har ikke gjort dette på sbc, kun Ford. Montert Centerforce Dual Friction clutch kit (trykkplate og disc) og den har IKKE guide-pinner, derfor var det rimelig viktig å bruke sentreringsverktøy for å unngå ubehageligheter. Med andre trykkplater ser jeg at det ikke er noe problem, da lamellplata vil sentrere seg selv slik du skrev. Interessant! Jeg som ikke "kan" Ford; de pleier å ha styrepinner pressa inn i svinghjulet de og? Hvorfor var de evt ikke her? Eller er det trykkplata som ikke bruker styrepinnene som er der? Nysgjerrig serru' ;) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.