Audi_Quattro Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Hei! Broren min har ein Audi 80 91 mod. Har noken spørsmål angående den. Det står at den har K-jetronic, vilken form for insptrøyting er det? (Monotronic?) Er det mulig å chipe den, med det bensin systemet som den har? bare dette eg lurer på i begynnelsen i alle fall :P kommer sikkert meir! Håper på svar =) Siter 1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan 1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x) 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X) 1990 Audi 90 2.3E Quattro(X) 1991 Audi 90 2.3E Quattro (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 He he, Se på signaturen min så ser du hva jeg syns om K-Jetronic... Men skal prøve å være objektiv. K-Jetronic er ett mekanisk styrt elektronisk tenning. Det er ikke fuelrail og sånn, men en hel haug av bensinrør som kommer ut av en sentral. Det er ett veldig bra system hvis motoren holdes orginal, men ikke no å satse på ved trimming. Man kan ikke sette konfilter på den, men man får KN filter til å ha inni boksen. Ja det er en hjerne som styrer det hele, så det går an å chippe den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_Quattro Skrevet August 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 ok, så det er det samme som "Monotronic"? så va da ein ting til. går det ant å kjøpe ny insprøytning. Eventluelt kor? :P hehe, hadde vore fint med ein link ;) Siter 1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan 1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x) 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X) 1990 Audi 90 2.3E Quattro(X) 1991 Audi 90 2.3E Quattro (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 er ikke rent k-jetronic den audien har, videreutvikling. KE eller noe siden el.styrt. KE-jetronic muligens? Rent K-jetronic er nydelig system som er veldig holdbart. Men er desverre ikke så mottakelig på trimming/oppgradering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_Quattro Skrevet August 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 stod K-jetronic på sikrings boksen, men ka er forskjellen på KE og K? Er det samme systemet som blir brukt i Golf 3 1.8 gl osv, bare at der heiter det Monopoint i følge ei dansk side :P? Siter 1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan 1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x) 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X) 1990 Audi 90 2.3E Quattro(X) 1991 Audi 90 2.3E Quattro (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 stod K-jetronic på sikrings boksen, men ka er forskjellen på KE og K? Er det samme systemet som blir brukt i Golf 3 1.8 gl osv, bare at der heiter det Monopoint i følge ei dansk side :P? min golf 2 (1.8GL) har "monopoint" .. det er innsprøytning i form av 1 dyse som står sentralt inne i "gasser" huset Stor forskjell gitt det er ikke k-jetronic eller ke-jetronic... Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 K-jetronic som er rent mekanisk går ikke an å chipe etter hva jeg vet. Men dette KE-jetronic, noen som kan forklare forskjellen? Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 k-jet er ett helt mekanisk system,funker helt finfint når motorn er org,å i orden ellers. bensinhodet er gjerne svartlakkert.K-E jet er en variant av samme,men det er elektronisk styrt,gjerne med LAMDA,å masse extra ledninger å lull lull.....har åsså annen trykkregulator,som det har vært en del tull med.... :fire: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg