Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Jeg ba de om å sjekke ventilstyringene og fikk høre tilbake at det var litt slark i de, men at det gikk helt fint...
6/10 mm går helt bra...på en gatemotor i en vinterbil som skal kastes til våren.
. I mellomtiden ble jeg heldigvis kjent med Turboed1...
...som kjenner/kjente din bror...

 


  • Rustfrie eksosventiler

Venter på svar ang. prisen.

 


  • Nye ventilstyringer dersom de ikke kan brotsjes opp til overdim sammen med overdim ventilstammer (ha ventiltyngde i bakhodet)

En option er å innsette K-Line's i orginale styringer.

  • Kontroller innsugningsventilene også

Consider it done...because it is. :D "One-piece" ventiler på innsuget,siden hele ventilen er magnetisk. Styringene inn er akseptable,de flytter seg ca 0.23mm..

  • Flowtest toppen. Dersom den ikke leverer nok til 550 til 600 ærlige hk så må du til med fres og eventuelt tilleggsmateriale...

Jobber med saken.

  • Maskiner opp kjølekanaler slik at toppen tilsvarer en turbotopp

Da jeg ikke har tatt i en sådan turbotopp før,så må vi konferere...vil være 1000% sikker på hvordan de ønskes. Evt,få en pakning med hullene i,sånn at jeg har en mal. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende trenger ikke å overleve siden motortrimming bare er en bi-gesjeft
...mens jeg har "resten av livet" som bi-gesjeft... gjør ikke annet,og det bærer lommeboka mi preg av.. :op: kiddie

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du noen kommentar på om de mente du måtte bytte fjærer eller hvor mye turtall de fjærene du har skulle henge med til..? Med de nye kammene,selvfølgelig...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende å høre hvor mye dårlig arbeid vedkommende har gjørt med motoren din...
Spør noen meg,så er det som er virkelig skremmende det at mange handler motor (DYRT) hos folk fordi nevnte folk har en bil som går fælt på 'skauen...som de kanskje ikke har bygget motor til selv engang. Tenker noen noensinne over muligheten for at motoren ikke er bygget av eieren???

 

Veldig mye sånn "bilen hans går fælt,da har han massiv peil og selger bare gromdeler"-tankegang ute å går,dessverre... Man kan kjøpe seg til mye guru-på-Rudskogen/Gatebil-status med nok penger. De fleste jeg vet om som har mye peil,kjører sjelden selv,med et par unntak...de har for mange jobber til å ha tid,dessuten trenger de ikke reklamen/showet, siden ordrelista er allerede full. Sånne som Jens,f.eks. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det er skremmende å høre hvor mye det er som skal til for å bygge en sånn motor! Alle de sinnsyke kalkulasjonene..

Alle de sinnsyke kalkulasjonene er bare fordi vi er pirkete... ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke like bra hvis man ikke er pirkete da, går jeg ut ifra :)
Som jeg sa til Reodor tidligere i dag,alt (innbefattet ganske mye "gratis" hk) ligger i detaljene... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du noen kommentar på om de mente du måtte bytte fjærer eller hvor mye turtall de fjærene du har skulle henge med til..? Med de nye kammene,selvfølgelig...

 

Ikke annet enn at han mente det var en god kombinasjon og at det var eksosventilene som var begrensningen hva turtall angår... Får høre litt med KRB hva slags erfaringer han har med standardfjærer i morra.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke annet enn at han mente det var en god kombinasjon og at det var eksosventilene som var begrensningen hva turtall angår... Får høre litt med KRB hva slags erfaringer han har med standardfjærer i morra.
Etter å ha lagt inn vektene på ventilmekanismen og testet så ser det ut til at de fjærene sliter litt fra 7900 rpm ut,nemlig...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør noen meg,så er det som er virkelig skremmende det at mange handler motor (DYRT) hos folk fordi nevnte folk har en bil som går fælt på 'skauen...som de kanskje ikke har bygget motor til selv engang. Tenker noen noensinne over muligheten for at motoren ikke er bygget av eieren???

 

Veldig mye sånn "bilen hans går fælt,da har han massiv peil og selger bare gromdeler"-tankegang ute å går,dessverre... Man kan kjøpe seg til mye guru-på-Rudskogen/Gatebil-status med nok penger. De fleste jeg vet om som har mye peil,kjører sjelden selv,med et par unntak...de har for mange jobber til å ha tid,dessuten trenger de ikke reklamen/showet, siden ordrelista er allerede full. Sånne som Jens,f.eks. :)

 

I dette tilfellet var/er jo vedkommende en ganske anerkjent profil i Audi-miljøet og hadde tilsynelatende ganske flinke medhjelpere i tillegg til å kjøre fælt på skauen. Men gjort er gjort gutter, la oss tenke fremover og kose oss over dette hav av muligheter som ligger foran oss :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gjort er gjort gutter, la oss tenke fremover og kose oss over dette hav av muligheter som ligger foran oss :)
Eller det havet av hk... med litt "tweaking" så ser det ut til at man skal kunne komme borti 500hk på 1.2 Bar... Er det uhørt?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det havet av hk... med litt "tweaking" så ser det ut til at man skal kunne komme borti 500hk på 1.2 Bar... Er det uhørt?

 

Ikke veldig uhørt vel... Hva blir effekten på 1.5 Bar da? Og hva består tweakingen av?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lagt inn vektene på ventilmekanismen og testet så ser det ut til at de fjærene sliter litt fra 7900 rpm ut,nemlig...

 

Da får vi sette rødstripa til 7899 rpm... :blunk:

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår