Reodor F Skrevet April 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Av en eller annen grunn fikk jeg ikke melding til min email om deres svar,Hr. Felgen.. Dog fikk jeg det etter siste innskrivers melding. Flenser anskaffes til toppen i 304... og til andre enden i enten 304 eller 321-kvalitet,avhengig av rørkvaliteten de ønsker... :) Sørg nu bare til at skaffe disse flændser i et tilstrækkelig tykt materiale. En ønsker jo ikke at tykkelsen efter beslipning blir for snever, mangelfull samt ringe... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffekake Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Jeg skal svare i tråden din så fort jeg husker hvordan jeg demonterte taket :D høres bra ut.. skal bytte takluke så kan være greit å vite , ser du har gjort det så :P Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=146099 Volvo 855 2,5 10v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Sørg nu bare til at skaffe disse flændser i et tilstrækkelig tykt materiale. En ønsker jo ikke at tykkelsen efter beslipning blir for snever, mangelfull samt ringe...Mod Deres cylinderhoved vil nok flændsen borge mot 15mm i ubehandledt tillstand... Derimod,mod Deres Turbo-aggregat vil flændsen før beslipning inneha en tykkelse på 0.5 Engelsk tomme.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Haha ler meg ihjel :D *Brillen på nesetuppen* Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Selv om deler av helgen har gått med til en spartansk overnatting i en provisorisk gapahuk, så har jeg fått gjort noe. Først et bilde av vårt (dvs bruttern og mitt) koselige krypinn på kartreferanse 462 355. Selvsagt begynte det å snø, men det er nå noe eget med å sove utendørs da: Nå har jeg forresten endelig fått demontert dette hersens baksetet. Ikke akkurat en selvforklarende affære, men med verkstedmanual fikk jeg det til: Nå er det montering av alle braketter og utvendige komponenter på motoren som står for tur. Håper å kunne benytte flest mulig av de originale Volvo-delene. Til venstre på bildet en brakett for montering av generator, servopumpe osv jeg tror tilhører hvitmotorene. Hvordan den har klart å snike seg inn her lurer jeg på. Til høyre er tilsvarende brakett for TDI-motoren: Denne braketten tror jeg tilhører dieselpumpa, så den trenger jeg ikke. Takk og lov, den veier flere kilo...: Her er noen små braketter jeg foreløpig ikke har den fjerneste anelse om hvor skal sitte: På grunn av topp og innsug passer ikke TDI-braketten for V70 lenger, så da må jeg se om Audi har noe som passer: Peilepinnen for olje vil først passe etter å ha laget en ny brakett for innfesting mot blokka, men det er en smal sak. Av en eller annen grunn passet den ikke før motoren fikk påmontert sin bensintopp heller, enda det er en originaldel til Volvo 850 TDI: Reimhjulet på veiva er på plass. Note to self; skruene er ikke tiltrukket med riktig moment: Opplagringen av mellomakselen til høyre drivaksel passer heldigvis enda: Røret før kjølevæske til varmeapparat, ekspansjonstank med mer sitter på plass. Dette har fått en knekk under demnontering, så det må kjøpes nytt: Til uka må jeg forske litt på hvordan Audi har festet generator og servopumpe på sine 20VT-modeller. Siden det ikke er AC på bilen trenger jeg ikke å finne plass til AC-pumpe. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Selv om deler av helgen har gått med til en spartansk overnatting i en provisorisk gapahuk, så har jeg fått gjort noe. Først et bilde av vårt (dvs bruttern og mitt) koselige krypinn på kartreferanse 462 355. Selvsagt begynte det å snø, men det er nå noe eget med å sove utendørs da: Er prosjektet så dyrt? dukenukem Hehe, Tøft dette :) Blir en rå grevling iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Nå begynner det å ligne en komplett motor snart.. Ikke lenge igjen ihvertfall.. Hva skal du gjøre/har gjort med understellet samt drivlinja? Kan ikke tenke meg at drivlinja takler de stakkars hestene samt NM som kommer ut av den motoren der.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Nå begynner det å ligne en komplett motor snart.. Ikke lenge igjen ihvertfall.. Hva skal du gjøre/har gjort med understellet samt drivlinja? Kan ikke tenke meg at drivlinja takler de stakkars hestene samt NM som kommer ut av den motoren der.. :) Jeg har vedtatt at det holder, så da gjør det nok det :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Mod Deres cylinderhoved vil nok flændsen borge mot 15mm i ubehandledt tillstand... Derimod,mod Deres Turbo-aggregat vil flændsen før beslipning inneha en tykkelse på 0.5 Engelsk tomme.. Ei at forglemme de til wastegaten relaterede flændse... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 Jeg har vedtatt at det holder, så da gjør det nok det :D Bare å la være å bruke slicks etc. så går det nok bra med drivverk :D Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 21, 2008 Rapporter Share Skrevet April 21, 2008 Bare å la være å bruke slicks etc. så går det nok bra med drivverk :DNeida. Bruke slicks,fikse til det ikke ryker mer,så kjøre gatedekk... da holder det.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FZR-Mannen Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 jøss har deres bror fått permisjon til og forlate huset..det hadde jeg ikke trudd..høhø...siger på her og nå;) Siter No smoke,no fun! Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r, spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 jøss har deres bror fått permisjon til og forlate huset..det hadde jeg ikke trudd..høhø...siger på her og nå;) Jeg fikk lurt han ut bakveien :) Og i juli får han perm igjen. Da skal vi ta oss en tur til Hockenheim... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FZR-Mannen Skrevet Mai 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 jøss!2 ganger på rappen og greier..hehe...lukter ugler i mosen..hehe Siter No smoke,no fun! Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r, spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Mens jeg venter på de nye justerbare øvre fjærbeinslagringene fra Kaplhenke Racing har jeg gjort litt småtteri med bilen, som med hell kan legges ut på vårt kjære Bilforum. I tillegg har jeg kjøpt noen deler: Nye bærearmer med nav og spindler er montert og tiltrukket med rett moment, men fjærbeina kan som sagt ikke monteres før jeg får de nye topplagringene fra Kaplhenke. Ben Kaplan er ikke den raskeste leverandøren jeg har vært borti... De gamle motorfestene er noe mykere enn tyggegummi, så her må jeg finne på noe lurt. De har en spesiell form, så det er ikke bare å bolte inn noe annet. Her ser vi nedre leie for bakre motorfeste. Det er i tillegg integrert i tannstanga. Jeg kjøpte derfor 2 stk industrivibrasjonsdempere fra Otto Olsen for en halv formue. De skal tåle 400 kg pr stk, så de er trolig kraftige nok. Turboed1 skal lage adaptere i begge ender. Biltema har fått bidra med øvre fjærseter. De var ikke lette å få tak i, men det er beskrevet nærmere i tråden "Dagens Biltema". I et innlegg høyere opp her skrev jeg at jeg måtte kjøpe nytt kjølevannsrør siden det gamle hadde fått en stygg knekk. Røret koster godt over 1000 kroner, så Turboed1 fikk æren av å rette ut det gamle. Han er en jævel med blåselampa. På bildene nedenfor sitter røret på plass. Det er også montert kjølevannsslanger til varmeveksler. Også på andre siden av blokka går det et kjølevannsrør som jeg kunne gjenbruke fra TDI-motoren. Ytterligere penger spart. Dessuten antar jeg at Volvo og Audi har tenkt litt da de designet kjølesystemet på motoren, så det er nok lurt å bruke mest mulig originaldeler. Den siste nyanskaffelsen er elektrisk servopumpe kjøpt hos min hofflanger KRB Trading. Den er litt tung, men jeg har ikke lenger plass til remdrevet servo, så jeg måtte bare ha den. Den kobles opp ganske enkelt med pluss, minus, sikring og rele. Den ser litt tøff ut. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.