Reodor F Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 høsten er her nå Reodor:D Og da begynner det å bli for kaldt å skru i mitt spartanske vognskjul. Bøtt vått de hekk, jeg debuterte jo som Amazonmekaniker under en halv meter snø for ca 25 år siden :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Og da begynner det å bli for kaldt å skru i mitt spartanske vognskjul. Bøtt vått de hekk, jeg debuterte jo som Amazonmekaniker under en halv meter snø for ca 25 år siden :) Om du er snill gutt kan jeg ordne skikkelig plass litt lenger ut på landet vettø. Har jo en haug av kvm som er ny ryddet. Blir oppvarmet av diesel master. Biltralle har jeg også vettø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Om du er snill gutt kan jeg ordne skikkelig plass litt lenger ut på landet vettø.Har jo en haug av kvm som er ny ryddet. Blir oppvarmet av diesel master. Biltralle har jeg også vettø. Klart jeg kan gjøre et forsøk på å være snill gutt. Vi får se hvordan fremdriften blir og hvor oppvarmet av klimagassene den kommende vinteren blir... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 En ørliten update her. Nå har jeg bestilt 5 slike fra Summit: MSDs oppgraderingscoil for Chevy LS-1/LS-6. Ifølge sikre kilder noe av det bedre man kunne bruke til denslags. Dessuten ser det jo tøft ut med 5 røde coiler på toppdekselet eller deromkring :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Og da kommer det vanlige spørsmålet Hr Reodor... Toppen???? Er den rett rundt hjørnet? Du har jo ikke akkurat rent ned dørene på vårt lille avlukke. Nå syns jeg virkelig du må komme igang. Skal jo ikke si så mye pga av mitt eget prosjekt som har stagnert hardt. Men verkstedet er jo mye besøkt grunnet annen moro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Toppen er nå ferdig portet. I tillegg er forbrenningsrommene bearbeidet for å passe bedre til ventilene. Setene var frest så dypt at ventilene var svært innsunket, og dermed ikke gjorde særlig nytte for seg før kammen løftet mange millimeter. På toppen gjenstår nå en MIRA-fresing av setene og montering av hallgiver. Denne hallgiveren kan ha flere plasseringer, enten bak på toppdekselet, inne i toppen der hvor fordeleren satt, eller i forkant i tilknytning til kamdrevet. For øyeblikket forsker jeg på en løsning inne i toppen. Bilder kommer i kveld Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Tid for litt bilder... Jeg må altså montere en hallgiver et eller annet sted i forbindelse med kamakselen for å fortelle motorstyringen sånn omtrent når stempel nr 1 er i tenningsmodus. En universal hallgiver fra Autronic ble derfor innkjøpt fra KRB: KRB har løst sin hallgiverplassering på denne måten: Alternative plasseringer av hallgiveren kan være omtrent slik: Hvor plasseringen blir er ikke avgjort enda. Det kan være sexy å plassere den som på det siste bildet, men det vil uansett kreve modifisering av toppdekselet. Toppen er altså ferdig bearbeidet med unntak av MIRA-fresing av noen ventilseter: Her er kamakslene prøvemontert for å finne den beste plasseringen av den hersens hallgiveren: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Sånn for moro skyld har jeg tegnet en enkel skisse av et forslag til hvordan jeg gjøre noe morsomt med bakstillinga. Kom gjerne med synspunkter. Støtstanga med uniballs går opp gjennom hullet til øvre støtdemperfeste, via en vippearm til en sentralt plassert coil-over. Min teori er at dette skal få ned den uavfjærede vekta der bak. Festebrakett og vippearmer maskineres fra høykvalitets alu. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Nå er ikke jeg noen ekspert..:) men Audi og volvo 5'er toppene er vel ganske like... ?? I såfall så lurer jeg på om du har gjort om design/sveiset om på eksosporten siden den er disse toppenenes "svake punkt" (på Audi hvertfall) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Nå er ikke jeg noen ekspert..:)men Audi og volvo 5'er toppene er vel ganske like... ?? I såfall så lurer jeg på om du har gjort om design/sveiset om på eksosporten siden den er disse toppenenes "svake punkt" (på Audi hvertfall) Det er vel ikke så mange likheter mellom Audis 20V og Volvos 20V med unntak av grunnprinsippet, men det er uansett reinspikka Audi-deler jeg benytter, selv om de skal sitte i en Volvo. Eksoskanalen er portet, men løpet er ikke sveiset om. I følge Turboed1s målinger skal den med nåværende design henge med et godt stykke, men det kan han sikkert utdype ytterligere selv :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Eksoskanalen er portet, men løpet er ikke sveiset om. I følge Turboed1s målinger skal den med nåværende design henge med et godt stykke, men det kan han sikkert utdype ytterligere selv :) Den enkle måten å si det på,er at turboen Reodor har ikke lenger har så mye som en snøballs sjans i en pizzaovn til å henge med hvis toppen utnyttes til max... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Den enkle måten å si det på,er at turboen Reodor har ikke lenger har så mye som en snøballs sjans i en pizzaovn til å henge med hvis toppen utnyttes til max... Passerte ikke effekten firesifrede tall med stor nok jernlunge da tro? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Passerte ikke effekten firesifrede tall med stor nok jernlunge da tro?Med en godt modifisert GT4202R,spiritus som propellant og tilstrekkelig tvangsforing på et solid turtall så var best-case-scenarioet rett ovenpå 4-sifret ja... og worst case var et knapt hundretall under. Erfaring viser at man da oftest ender et sted i mellom,avhengig av reelle innsugstemp'er (hvilket påvirker tuning), og om tenning / mekaniske komponenter henger med rent fysisk,hvilket simuleringene ikke tar hensyn til. Men,med drift kun foran så betviler jeg at en større snurre enn nevnte T04S-60-1 behøves,så slike tall ser vi nok ikke. Enda. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Men dette er jo kun beregninger.. bare akkumelerte tall!? hehe.. grunnen til at jeg spør er at jeg har sett andre trimmere modifisere/sveise om eksosporten på disse audi toppene på motorer som har rundtomkring 600hk.. pga. lite effektiv flow/utforming.. men det som duger holder vel! :) noen av dere som har peil/erfaring på bruk av epoksy for mod. av eksosport på høyeffekt turbomotor? noe sier meg at å sveise og frese til er litt mere betryggende for nattesøvnen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 grunnen til at jeg spør er at jeg har sett andre trimmere modifisere/sveise om eksosporten på disse audi toppene på motorer som har rundtomkring 600hk..pga. lite effektiv flow/utforming.. men det som duger holder vel! :) Den eksosporten som nå sitter i toppen har et design som har vært brukt av en annen Audi-trimmer med ekstremt godt resultat. Så den duger...:) noen av dere som har peil/erfaring på bruk av epoksy for mod. av eksosport på høyeffekt turbomotor? noe sier meg at å sveise og frese til er litt mere betryggende for nattesøvnen :) Epoxy i portene,ja. Epoxy i eksosporten,absolutt ikke. Av den enkle grunn at man får ikke epoxy som både tåler varmen og har samme utvidelseskoeffisient. Belzona har en som er "grei",men jeg ville ikke brukt den til turbomotor...fordi den løsner iblant. Ei heller til noe annet enn mine egne greier... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg