Turboed1 Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 aha, hvor mye hester er det egentlig i den ? Vet ikke... dynobenken hang jo ikke med. Det "offisielle banespec'et" er vel (hittil) 643 hk/818Nm målt ut på navene...med 2500 rpm igjen på topp vi enda ikke har fått justert. Men,nå er vi OT.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Vet ikke... dynobenken hang jo ikke med. Det "offisielle banespec'et" er vel (hittil) 643 hk/818Nm målt ut på navene...med 2500 rpm igjen på topp vi enda ikke har fått justert. Men,nå er vi OT.. :) Jasså Turboed1, du trimmer andre biler enn min :roll: Og atpåtil med en Rototest på samvittigheten... Hmmm Det betyr vel at regninger heretter skrives med gaffel... :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Jasså Turboed1, du trimmer andre biler enn min :roll: Og atpåtil med en Rototest på samvittigheten... Hmmm Det er ikke "trimmer"...det er "trimmet"... lenge siden motoren var ferdig,det er bare drivverket som Mr. Taz jobber med om dagen. (Håper vi.) Det betyr vel at regninger heretter skrives med gaffel... :) Dobler faktisk ikke prisene per dynobenk knust... og ja,det skrives med gaffel. En liten cocktailgaffel,i plast. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zummi Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Skjedd noe lurt her i det siste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Skjedd noe lurt her i det siste? Det var da hyggelig å bumpe min prosjekttråd, men det har dessverre ikke skjedd noe særlig. Jeg venter fortsatt på toppen, alternativt en boks full av aluminiumsspon. Pusler litt med karosseri og forstilling i mellomtiden, men det er ikke nok til at jeg har oppdatert tråden. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Jeg var så heldig å få en henfaren 3B-topp her om dagen,som jeg mishandler på det groveste for å finne marginer i toppen til Reodor. Målet er å kunne overlevere den i ferdig tilstand i løpet av en uke eller så,men jeg skriver ikke det i stein. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Jeg var så heldig å få en henfaren 3B-topp her om dagen,som jeg mishandler på det groveste for å finne marginer i toppen til Reodor. Målet er å kunne overlevere den i ferdig tilstand i løpet av en uke eller så,men jeg skriver ikke det i stein. Dette lover da bra Turboed1. Skal bli spennende å få montert på toppen og deretter montert motoren i ramma og ramma i bilen. Deretter er det grenrør og modifisering av innsug som står for tur. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Ja dette var da en meget interesant tråd ! lest mye og lenge nå, selv om jeg har examen på fredag. Lykke til videre på prosjektet og jeg håper jeg får sitte på i anledning høsttreffet på ACR (Mo i Rana, sommertreff.no) =D Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Ja dette var da en meget interesant tråd ! lest mye og lenge nå, selv om jeg har examen på fredag. Lykke til videre på prosjektet og jeg håper jeg får sitte på i anledning høsttreffet på ACR (Mo i Rana, sommertreff.no) =D Jeg tviler nok på at vogna tar veien fra Flåklypa City og opp til ACR, selv om turen teoretisk er gjort unna på en snau time ;) Eller fem... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Lenge siden oppdatering her nå syns jeg, var jo jevnlige innspill fra både Felgen og Turboed1 her en stund:) Men tenkte på maks turtall, med såpass slaglengde så er det vel begrensa hvor mye dere varver? Er jo en gatebil, så lager skift i tide og utide er vel ikke aktuelt.. Mvh EspenK Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Lenge siden oppdatering her nå syns jeg, var jo jevnlige innspill fra både Felgen og Turboed1 her en stund:) Men tenkte på maks turtall, med såpass slaglengde så er det vel begrensa hvor mye dere varver? Er jo en gatebil, så lager skift i tide og utide er vel ikke aktuelt.. Mvh EspenK Hvis alt klaffer blir toppen bearbeidet med nye uttak for vannretur alá 3b as we speak. Å fylle opp tråden med irrelevant snikksnakk er ikke helt min greie, selv om jeg tidvis har gått i den fella ved enkelte anledninger (jf gokart osv). Men så fort det skjer noe av betydning så blir det øppdæjt serru... Det er klart at høyt turtall belaster motorens bevegelige deler betraktelig. Riktignok vil toppeffekten tas ut rundt 8000 rpm, men blir motoren like effektiv som Turboed1 og jeg håper så bør det skje ting lenger nede også. Jeg er ikke typen som liker å banke oppunder turtallssperra i timesvis, så jeg håper at motoren holder en stund. Å bytte lager i tide og utide er ikke spesielt artig på en gatebil, men må man så må man... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Og den bearbeidingen er igang ja.. :) Unge Reodor's lange råder hjelper lagrene med å overleve,så såfremt ikke det kjøres tørt skal neppe lagerbytte bli en vanlig foreteèlse... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Er det stans i prosjektet eller? :) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Er det stans i prosjektet eller? :) Neida, det går bare sakte. Turboed1 er vel ikke den som har minst å gjøre :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Fortsetter det sånn må jeg ansette folk snart... Eller legge ned. Ikke verst med tanke på at jeg ikke har åpnet enda... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.