BurnPr00f Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 vært hver miste krone vist du får det til? -Joa :P -må inrømme at det hadde vært fett. Kommer til å bli døv av turbolyden og dumpen. -Kommer ikke til å høre motorlyden var gasspådrag. Kommer bare til å høre en enorm suselyd ala' jetmotor :D :D :D hehehehe *GROMT* Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Hva med å kjøpe en turbomotor istedet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 det må jo gå å lade 2,5 / 3 bar trykk. 3 bar er kansje mye, men 2,5 Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 det må jo gå å lade 2,5 / 3 bar trykk. 3 bar er kansje mye, men 2,5 går ikke noe bra fordet da Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 alt handler ikke om å ha høyt ladetrykk da!!!alle spreke turbomotorer er avhengi av at de også er spreke som sugemotor!!! derfor hadde det ikke gått noe bedre enn en motor med høyere komp/lavere ladetrykk! hadde fått en helvetes ketshup effekt vis den motoren med 6:1 i komp i det hele tatt hadde klart å dra igang en turbo som klarer 2,5-3kg ladetrykk!! Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Det beste vis du ikke skal kjøpe deg en turbomotor er og bruke en b21/23a og dreie av stemplene! 1mm på b21 og 2mm på b23 gir en komp på 8,5:1. disse er i tillegg orginalt flattop noe som gjør det enklere å dreie av, forbrenningskammeret vil forsatt være "likt" og du slipper just.kamdrev! B23A har ikke flat topp., den har flate stempel og forbrenningskammer i toppen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lupez Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Har turbo stempel til 23et som du kan få til en grei pris! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 B23A har ikke flat topp., den har flate stempel og forbrenningskammer i toppen.. vis du leser hva jeg skriver så har jeg aldri sakt at b23 har flat topp!!! her snakker jeg om flattop stempler!! Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 så i et bilblad en gang. en orangse sierra coswort (sedan) det sto the flying cossie den lada 3bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 så i et bilblad en gang. en orangse sierra coswort (sedan) det sto the flying cossie den lada 3bar. hehe.. rått. den audi'n til TS lader vel 3bar den og tror jeg... 3bar :P -da snakker vi. Skulle lada 3+ bar med en grom volvo-motor ass.. -En med bare værsting parts :) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 hehe.. rått. den audi'n til TS lader vel 3bar den og tror jeg... 3bar :P -da snakker vi. Skulle lada 3+ bar med en grom volvo-motor ass.. -En med bare værsting parts :) alle på forumet skulle slengt inn 5000,-kr vær å bygd en værst volvo.som bare ruuuula rudskogen å våler banen. så hadde vi fått vist virkelig hva en volvo duger for ! :wave Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 alle på forumet skulle slengt inn 5000,-kr vær å bygd en værst volvo.som bare ruuuula rudskogen å våler banen. så hadde vi fått vist virkelig hva en volvo duger for ! :wave + at alle på volvoforumet skulle sammarbeidet om motorbygging og utseendet + interiøret i bilen +++, så folk lærer seg ting.. -dem som vil da... :) hehe Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 hehe.. rått. den audi'n til TS lader vel 3bar den og tror jeg... 3bar :P -da snakker vi. Skulle lada 3+ bar med en grom volvo-motor ass.. -En med bare værsting parts :) ja det er jo greit men nå har ikke han urørt k-motor med 6:1 i komp da..... hehe Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Husk at Audi folka regner med 1bar i grunntrykk da, dvs at han lader 2bar etter vår målestokk. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Husk at Audi folka regner med 1bar i grunntrykk da, dvs at han lader 2bar etter vår målestokk. freidig å regne med grunntrykket og si at bilen de selger har 1,3 bar originalt.. e jo overtrykket som e gøy :/ Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.