Gå til innhold

Dodge Charger

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det forklarer saken:) Hva står egentlig MOPAR for? :hvaskjera

Har lett litt rundt på nettet etter muskelbiler og funnet ut

at et ok eksemplar av challenger/charger koster mer enn

jeg har råd til:(

Dette så jo interessant ut:http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=819473&template=default

 

Har også merket meg en dodge dart sport :http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=817668&template=default Er dette en fullverdig

amerikaner eller er det et hån mot muskelbil-folkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dart Sport er akseptert, men skal du bruke (mye) penger på en slik bør du gå for en original 340 eller 360-bil, eventuellt 318 (trøtt-atten). Dart og Dart Sport er masseprodusert med rekkeseksere og disse stiger dessverre ikke i annet enn affeksjonsverdi om det tilfeldigvis var besteforeldrene dine som kjøpte den ny på 70-talet.

 

Akkurat den Dart Sporten du har lenket til har jeg ringt på. Det er original 318-bil, nå med en kvikkere 360. Kunne veldig gjerne tenkt meg en sånn til helårs bruksbil, men den der hadde muligens blitt unødvendig spennende vinterstid. Anbefalt kjøp i den prisklassen du nevner, men ta med deg en bilkyndig som kjenner biltypen. Meld deg gjerne inn i WPC-klubben og be om tips om en i distriktet som du kan settes i kontakt med og bli med å se på bilen. Det er veldig viktig for at du ikke skal få skjegget fullt av postkasser! Og stadig tom konto...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Objekter har det med å koste etterhvert, men det kan selvsagt være både lærerikt og interessant å holde på med.

 

Ellers har du en rimelig svenske her med 318 og et objekt til .

 

Den første der ser rimelig ok ut. Bytt ut panseret med et R/T-panser til ca. 10 lapper ferdig lakkert. Har du penger til overs, finner du en grei 383 eller 440 for mellom 10 og 20 lapper og slenger i. Vips så har du fyllt kravet ditt om 300 hk pluss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkesekser? Syns nå det ser ut som om det står en åtter i den

dart sporten jeg da :rolleyes: Er disse dyre i drift, eller sluker de

bensin som en vanlig amerikaner? Er litt hypp på denne bilen, men får vente til

jeg får solgt gamlebilen først:)

 

Og når man leser litt nøye ;)

 

Akkurat den Dart Sporten du har lenket til har jeg ringt på. Det er original 318-bil, nå med en kvikkere 360.

 

Med andre ord: de finnes også med R6.. Men ikke den du så på :thumb

 

 

Rent forbruksmessig er de vel forholdsvis sidestilt med andre amerikanere? DVS: Tørst som en britisk fotballsupporter... Skal du ha en amcar anbefaler jeg å kjøre en liten japse (swift, corolla, etc.) ved siden av (slik jeg gjør) da har man råd til å kjøre mer amcar etterhvert og:)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes dere alle tar litt lite i når d gjelder pris på charger'n...

har fulgt med en stund og leter selv etter en 70.

skal du kjøpe en big block bil som finnes her i norge som er relativt ok må du betale mellom 150-200. dette er da ut at det er en r/t eller se utgave. skal du ha en orginal r/t tipper nok prisen over 200. selvsagt finner du dårlige eksempler som du får for en billigere penge.

Det finnes mange R/t cloninger og som sagt må man ofte betale mellom 150-200 for en fin en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den skal jaggu være fin!

Men en grei bil, ikke R/T kan du som sagt få for litt over 100k.

¨Sjekk prisene på ebay.com, og legg til 15000 i frakt, 20-30k i moms og engangsavgift, og vips så har du mye mer å velge mellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår